مجهز به پیشرانه هیبرید

معرفی نسل جدید تویوتا سی‌ینا

30 اردیبهشت 1399 12:29

تویوتا سی­ینا اولین بار در سال 1997 به ایالات متحده وارد شد، اما اکنون نسل جدید این خودرو با مدل 2021 با تغییراتی شگرف و اساسی به همراه سامانه چهار چرخ محرک و پیشرانه هیبرید به میدان آمده تا رقبا را به چالش بکشاند.

این مینی ون جدید نیروی محرکه خود را از مجموعه‌ای دریافت می‌کند که شامل پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری و دو موتور برقی خواهد بود.طراحی ظاهری سی­ینا در همکاری با Calty Design شکل گرفته، همان استودیویی که طراحی خودروی مفهومی FT-1 را برعهده داشت. این خودرو براساس پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA-K شکل گرفته که نسل جدید بسیاری از محصولات این خودروساز ژاپنی همچون کمری، آوالون و راوفور نیز براساس آن ساخته شده‌اند.

در همان نگاه اول به نمای ظاهری تویوتا سی­ینا، جلوپنجره بزرگ آن به همراه چراغ های جلو با طرح زاویه‌دار و گلگیرهای عضلانی عقب جلب نظر می‌کند. این خودرو در پنج تریم LE، XLE، XSE، پلاتینوم و لیمیتد عرضه می‌شود. در این میان تریم XSE بیشتر از بقیه واجد ویژگی‌های ظاهری اسپرت است که شامل تجهیزات مشکی رنگ، جلوپنجره تیره و همچنین رینگ‌های 20 اینچی می‌شود، موردی که در 23 سال گذشته در سی­ینا مشاهده نشده است.

تویوتا سی‌ینا

این مینی ون جدید نیروی محرکه خود را از مجموعه‌ای دریافت می‌کند که شامل پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری و دو موتور برقی خواهد بود. لازم به‌ذکر است که در مدل چهار چرخ محرک تعداد موتورهای برقی به سه عدد افزایش می‌یابد.

برخلاف نسخه هیبرید از کرایسلر پسیفیکا، سی­ینا نیازی به اتصال مستقیم به جریان برق ندارد چراکه از آرایش فنی مشابه با راوفور هیبرید بهره برده با این تفاوت که 243 اسب‌بخار قدرت در اختیار داشته و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با 7.14 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. ظرفیت یدک‌کشی این خودرو نیز برابر با 1588 کیلوگرم اعلام شده است.

تویوتا سی­ینا را می‌توان در چهار حالت راند: تمام برقی (EV)، نرمال، اکو و اسپرت. طبق اعلام تویوتا، در حالت اسپرت تمام قدرت پیشرانه بکار گرفته می‌شود اما حالت اکو، به‌صرفه‌ترین میزان مصرف انرژی خواهد بود.

صفحه نمایش 9 اینچی لمسی سی­ینا از اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند. یک نمایشگر 7 اینچی نیز وظیفه نمایش عملکرد سیستم هیبرید را برعهده دارد. در کابین این خودرو هفت خروجی USB نیز پیش‌بینی شده است.

کابین نسل جدید تویوتا سی‌ینا

پکیج صوتی Toyota Audio Plus که در تریم XLE به صورت استاندارد نصب می‌شود، شامل هشت بلندگو و امکان ارتباط Wi-Fi خواهد بود. این سیستم که در نمونه پایه LE به شش بلندگو مجهز شده، در تریم‌های پلاتینوم و لیمیتد همراه با 12 بلندگو و سامانه رهیاب پویا عرضه می‌شود. لازم به‌ذکر است که نمایشگر هداپ دیسپلی 10 اینچی و دوربین نمایش 360 درجه تنها در تریم پلاتینوم نصب می‌شود.

تمامی تریم‌های تویوتا سی­ینا 2021 به صورت استاندارد به سامانه ایمنی Toyota Safety Sense 2.0 مجهز شده‌اند که شامل ترمز خودکار اضطراری، کروزکنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و حرکت، هشدار خروج از خط به همراه دستیار فرمان، دستیار تابلوخوان و نوربالای خودکار می‌شود.

در تریم LE صندلی‌ها با روکش پارچه‌ای به همراه تنظیمات هشت‌گانه عرضه می‌شوند درحالی‌که در تریم XLE روکش دو رنگ چرمی به همراه تنظیم برقی در هشت جهت برای صندلی راننده و تنظیم برقی چهار جهتی برای صندلی شاگرد عرضه می‌شود.

قرار است فروش تویوتا سی­ینا 2021 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود. متاسفانه قیمت این خودرو فعلاً اعلام نشده اما می‌توان پیش‌بینی کرد با قیمتی بیش از رقم فعلی 31,640 دلاری نسل فعلی این خودرو روبرو باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران