کراس‌اوری کوچک با قیمت پایه 15 هزار دلار

معرفی فولکس‌واگن نیووس مدل 2021

10 خرداد 1399 11:56

بالاخره انتظارها به پایان رسید و فولکسواگن نیووس توسط شرکت سازنده به صورت رسمی معرفی شد. کار طراحی و توسعه این کراس‌اور با فرم کوپه مانند به طور کامل در برزیل انجام شده و فروش آن نیز از ماه ژوئن سال جاری آغاز خواهد شد. بازار آرژانتین و کشورهای اروپایی نیز به ترتیب در اواخر سال جاری میلادی و سال 2021 میزبان این مدل خواهند بود.

کراس‌اور جدید فولکس در سه تریم و با دو پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد، که قیمت نسخه پایه آن در حدود 15 هزار دلار خواهد بود.این کراس‌اور احتمالاً می‌تواند آن‌دسته از مشتریان که به دنبال خودرویی با طرحی متفاوت از مدل T-Cross هستند را راضی نماید. فولکس‌واگن نیووس براساس پلتفرم MQB-A0 ساخته شده، نسخه ارزان‌سازی شده از پلتفرم MQB فولکس‌واگن گلف که برای تولید مدل پولو و T-Cross نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

فاصله میان محورهای نیووس برابر با پولو و 2.56 متر بوده هرچند طول کلی آن به 4.26 متر می‌رسد. ظرفیت محفظه بار نیووس 415 لیتر اعلام شده است. در مقام مقایسه بد نیست بدانید طول فولکس‌واگن T-Cross، فاصله میان محورهای آن برابر با 2.65 متر و ظرفیت محفظه بار آن نیز 373 لیتر است. البته ارتفاع سقف فولکس‌واگن نیووس کوتاه‌تر از T-Cross بوده که همین مورد احتمالاً می‌تواند در فضای کابین آن تاثیر نامطلوب داشته باشد.

فولکس‌واگن نیووس

فولکس‌واگن هنوز درباره قیمت و تریم‌های نیووس مطلبی اعلام نکرده اما با استناد به اطلاعاتی که توسط نمایندگی‌های این شرکت منتشر شده، نیووس در سه تریم 200 TSI, Comfortline و Highline عرضه خواهد شد. قیمت تریم پایه نیووس با پیشرانه یک لیتری توربوشارژ به قدرت 128 اسب‌بخار و جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک 14,800 دلار تعیین شده است.

سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌های LED عقب، فرمان چندحالته، سنسورهای عقب به صورت استاندارد و دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی و سنسور نور و باران به صورت آپشنال در این خودرو نصب می‌شود.

در تریم Comfortline مواردی شامل تهویه مطبوع خودکار، دوربین دید عقب، نورپردازی کابین با چراغ‌های LED، سنسور فشار تایر، نمایشگر دیجیتال اطلاعات و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان نصب می‌شود ضمن این‌که می‌توان ترمز خودکار، سنسورهای جلو و پوشش چرم داخلی را نیز برای آن سفارش داد.

کابین فولکس‌واگن نیووس

تریم بالاتر نیووس یعنی Highline به پیشرانه 1.4 لیتری به قدرت 150 اسب‌بخار مجهز شده و 18,100 دلار قیمت دارد که همچنان ارزان‌تر از T-Cross خواهد بود.

کروزکنترل تطبیق‌پذیر، شش کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و پایداری و همچنین ترمز اضطراری خودکار جزء موارد ایمنی است که در این خودرو نصب شده ضمن این‌که نمایشگر 10.1 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و اپ استور اختصاصی نیز در کابین به چشم می‌خورد. رینگ‌های 17 اینچی، تریم چرم و هشدار برخورد از جلو به همراه قطعات کرومی بدنه و فضای کابین جزء دیگر ویژگی‌های این مدل به حساب می‌آید.

فولکس‌واگن برای عرضه نیووس مدل 2021 از اواخر ماه ژوئن سال جاری برنامه‌ریزی کرده است.

دیدگاه کاربران