تولید محدود برای گرامیداشت مدل‌های افسانه‌ای دهه 60

معرفی فورد موستانگ مک وان مدل 2021

28 خرداد 1399 11:10

در خلال سال‌های 2003 و 2004 فورد اقدام به تولید مجدد موستانگ مک وان نمود تا یاد و خاطره خودروی عضلانی محبوب دهه 60 میلادی را زنده نماید ولی از سال 2004 تاکنون نشان Mach 1 روی هیچ فورد موستانگ صفر کیلومتری نصب نشده است. خبر خوش برای علاقمندان مک وان این است که قرار شده این مدل افسانه‌ای مجدداً و البته در تعدادی محدود ساخته شود.

فورد تصمیم دارد مک وان جدید را در تیراژی محدود تولید نماید اما هنوز درباره تعداد دقیق و همچنین قیمت این خودرو خبری اعلام نکرده است.فورد تلاش کرده در طراحی ظاهر این مدل جزئیاتی اعمال نماید که یادآور مک وان اصلی مدل 1969 باشد. نوارها و نقوش گرافیکی و دو قطعه دایره‌ای شکل داخل جلوپنجره جزء مهمترین این موارد هستند. بد نیست بدانید در مدل اصلی این قطعات دایره‌ای شکل نقش چراغ را برعهده داشتند درحالی‌که در مدل جدید کاربری آنها به ورودی جریان هوا تغییر یافته تا جریان موردنیاز برای خنک کردن پیشرانه را تامین کنند.

آقای Carl Widmann که سرپرستی تیم مهندسان موستانگ را برعهده دارد، معتقد است نصب ورودی هوا روی کاپوت نمی‌تواند تاثیر بیشتری نسبت به وجود این قطعه در بخش جلوی خودرو داشته باشد.

فورد موستانگ مک وان مدل 2021

منابع آگاه از نصب پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر در سینه مک وان جدید خبر داده‌اند که قدرتی برابر با نسخه بولیت تولید می‌کند یعنی 480 اسب‌بخار. البته برخلاف بولیت، مک وان به جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک مجهز شده است. جعبه‌دنده شش سرعته دستی قابل سفارش برای این خودرو نیز نمونه بهسازی شده از همین قطعه بوده که پیش از این در شلبی GT350 دیده بودیم.

اکنون که سخن از شلبی به میان آمد، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که قطعات خنک‌کننده پیشرانه از GT350 و اجزای مربوط به محور عقب و خروجی‌های 4.5 اینچی اگزوز از شلبی GT500 به عاریت گرفته شده است. در حقیقت مک وان جدید قرار است به عنوان مدل میانی نسخه‌های GT و شلبی به بازار عرضه شود.

فورد موستانگ مک وان مدل 2021

براساس اظهارنظر آقای Carl Widmann، موستانگ مک وان جدید قرار است در بازار 50 کشور دنیا عرضه شود. وی خاطرنشان ساخته که این خودرو تنها یک موستانگ بولیت با جعبه‌دنده اتوماتیک نبوده بلکه قرار است ادامه‌دهنده راه نسل‌های قبلی مک وان باشد.

طرح رینگ‌های پنج پره این مدل به نوعی الهام گرفته از مدل اصلی بوده و باله عقب نیز برگرفته از مدل GT500 است. نوارها و نشان‌های روی بدنه و کالیپر ترمزهای نارنجی ساخت برمبو از دیگر مشخصه‌های مک وان خواهد بود، ضمن این‌که می‌توان از میان 10 رنگ مختلف، یکی را برای بدنه سفارش داد.

کابین فورد موستانگ مک وان مدل 2021

طراحی جدید برای صفحه پشت آمپر، پلاک نشان‌دهنده شماره شاسی و صندلی‌های ریکارو نیز جزء مواردی است که در کابین مک وان دیده خواهد شد. لازم به ذکر است که مورد آخر سفارشی بوده و البته فعلاً مشخص نیست که چه موارد دیگری را هم می‌توان به صورت سفارشی در این خودرو دریافت کرد.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، فورد تصمیم دارد مک وان جدید را در تیراژی محدود تولید نماید اما هنوز درباره تعداد دقیق و همچنین قیمت این خودرو خبری اعلام نکرده است.

انتظار داریم اطلاعات تکمیلی درباره مک وان جدید در زمان نزدیک به عرضه این مدل یعنی بهار 2021 اعلام شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران