یک هات‌هچ نصفه‌ونیمه

معرفی نسخه اسپرت تولید محدود از تویوتا کرولا

14 خرداد 1399 12:08

دنیای هاچ‌بک‌های اسپرت با طراحی‌های دلفریب موسوم به Hot Hatchها عضو تازه‌ای را پیدا کرده است. نسخه جدید تویوتا کرولا با مدل ویرایش ویژه تا حدودی توانسته نظرها را به خود جلب کند.

تویوتا قصد دارد فقط 1500 دستگاه از آن را تولید کند. این یعنی دیگر خبری از یک کرولای متعارف برای مصارف هرروزه نیست. تا پیش از این انتظار داشتیم که نسخه جدید تویوتا کرولای هاچ‌بک با پیشرانه توربوشارژ و سیستم انتقال قدرت AWD راهی بازار شود ولی خبر بد این است که تویوتا چنین برنامه‌‌ای نداشته است. با این حال مدل جدید این خودرو توانسته سلیقه بخشی از مشتریان محافظه‌کار خود را دستخوش تغییر دهد.

آنچه می‌بینیم یک به روزرسانی بصری قابل قبول در این کلاس است. اما سوال اینجاست که چه چیزی این خودرو را خاص می‌کند؟ برای شروع بد نیست بدانید که تویوتا قصد دارد فقط 1500 دستگاه از آن را تولید کند. این یعنی دیگر خبری از یک کرولای متعارف برای مصارف هرروزه نیست.

همانطور که از نام این خودرو هم برمی‌آید پکیج جدید تنها بر روی مدل هاچ‌بک اجرا خواهد شد. جالب‌تر اینکه ژاپنی‌ها محصول جدید را تنها با همین یک رنگ (قرمز سوپرسونیک) عرضه می‌کنند. البته برای این خودرو رینگ‌های 18 اینچی مشکی کروم‌رنگ نیز در نظر گرفته شده است.

نسخه اسپرت تولید محدود از تویوتا کرولا

تویوتا برای کیت بدنه کرولای جدید از ریزه‌کاری‌های مشکی‌رنگ روی رکاب‌ها، اسپلیتر جلو و سقف بهره برده است. در این میان برچسب Special Edition نیز خودنمایی می‌کند.

زیر تمام این المان‌های اسپرت همان تویوتا کرولا SE خوابیده است. یعنی برای این خودرو نیز یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با 168 اسب‌بخار قدرت در نظر گرفته شده که این خروجی توسط یک جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته برای مدل 2021 نسخه‌ای با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی نیز تدارک دیده خواهد شد.

تویوتا در این هاچ‌بک آپشن‌هایی مانند هشدار ترافیک عقب و سیستم نظارت بر نقاط کور را تعبیه کرده است. البته آپشن بهینه‌سازی قسمت بار در این خودرو بدون هیچ هزینه اضافی نصب شده که به کمک آن سطح کف این قسمت برای قرار دادن بارها کمی پایین‌تر می‌آید. هم‌چنین در پشت صندلی‌های عقب فضایی معادل 170 لیتر افزوده خواهد شد.

نسخه اسپرت تولید محدود از تویوتا کرولا

لازم به ذکر است که هنوز هم طرفداران منتظر رونمایی از مدل جذاب کرولا GR هستند. تویوتا در بیانیه رسانه‌ای این خودرو با تایید شایعات اعلام کرده است که هم‌چنان باید منتظر هیجان بیشتری با این هاچ‌بک باشیم. این یک پیش‌بینی امیدوارکننده از حضور یک هات‌هچ واقعی با یک پیشرانه 257 اسب‌بخاری توربوشارژ درست مانند یاریس GR است. انتشار تیزرهای این خودرو از هفته گذشته در رسانه‌ها آغاز شده است ولی اساساً سوال اینجاست که چه زمانی رونمایی رسمی آن صورت خواهد گرفت؟

دیدگاه کاربران