تلاش برای حفظ محبوبیت

معرفی تویوتا فرچونر مدل 2021

17 خرداد 1399 15:31

درست بعد از رونمایی از نسخه جدید هایلوکس، تویوتا ویرایش به‌روزرسانی شده فرچونر را رونمایی کرد. شاسی‌بلندی که اگرچه در بازار آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد ولی شرکت شدیداً می‌خواهد آن را در کوران رقابت شاسی‌بلندهای بازار استرالیا و تایلند حفظ کند.

قدرت و گشتاور تویوتا فرچونر مدل 2021 به ترتیب 27 اسب‌بخار و 50 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. درواقع این جدیدترین فیس‌لیفت روی نسل دوم فرچونر است. مدلی که از سال 2015 راهی بازارهای جهانی شده است. با این حال تویوتا قصد نداشته تا فیس‌لیفت سنگینی را روی ویرایش 2021 اعمال کند.

تغییرات اصلی در این خودرو از نمای جلو آغاز می‌شوند. جایی که چراغ‌های باریک و مجهز به LED آن جایگزین چراغ‌های بزرگ قبلی شده است. به نظر می‌رسد تویوتا می‌خواهد زبان جدیدی را در محصولات تنومند خود ابداع کند. این را می‌شود از روی جلوپنجره بزرگ و کشیده آن با الگوی افقی نیز حدس زد. البته شرکت برای تمایز مدل‌های عرضه شده در بازارهای مختلف، تفاوت‌های جزئی را نیز در نظر گرفته است. به عنوان مثال سبک جلوپنجره در ویرایش Legend بازار تایلند، آن را بی‌اندازه زیباتر کرده است.

عجیب است که شرکت در کابین این خودرو تغییرات چندانی اعمال نکرده است. تنها برگ برنده فضای داخلی یک نمایشگر جدید 8 اینچی لمسی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو است.

کابین تویوتا فرچونر مدل 2021

مثل همیشه تمرکز اصلی تویوتا روی ویرایش گازوئیلی این خودرو است. پیشرانه‌ای 2.8 لیتری توربودیزل با 201 اسب‌بخار قدرت و گشتاور عالی 500 نیوتن‌متری. این قدرت و گشتاور تویوتا فرچونر مدل 2021 به ترتیب 27 اسب‌بخار و 50 نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.

نکته جالب درباره این خودرو آن است که علیرغم افزایش خروجی، با بهبود در سیستم خنک‌کننده مصرف سوخت خودرو به خصوص در پیمایش‌های شهری 17 درصد کاهش پیدا کرده است. البته در کنار این مدل یک ویرایش استاندارد 2.4 لیتری دیزل تنفس طبیعی با 148 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور هم دیده می‌شود.

سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک برای هر دو مدل قابل سفارش است. تنها جعبه‌دنده موجود نیز یک نمونه 6 سرعته اتوماتیک است. رینگ جدید نیز با سایز 20 اینچی عرضه می‌شود.

تویوتا فرچونر مدل 2021

قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر تنها ویژگی‌های برتر مدل جدید نیست. این خودرو با افزایش ملموس قدرت یدک‌کشی نیز روی کار آمده است. فرچونر جدید با افزایش 300 کیلوگرمی به توان کششی 3100 کیلوگرمی رسیده است.

ثبت سفارش تویوتا فرچونر مدل 2021 از اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران