ساخت اروپا برای اروپا

جیپ کامپس 2021 از راه رسید

17 خرداد 1399 15:50

سرانجام جیپ مشخصات فنی و تصاویر رسمی مدل 2021 از شاسی‌بلند کامپس (Compass) را ارائه کرد. خودرویی که FCA (اتحاد فیات کرایسلر) آن را در کارخانه ملفی ایتالیا برای عرضه در بازار اروپا تولید می‌کند. گفته می‌شود تغییر محل مونتاژ این خودرو منجر به کاهش سه هفته‌ای زمان تحویل آن می‌شود. چراکه پیش‌تر این خودرو در مکزیک تولید می‌شد.

تغییر محل مونتاژ جیپ کامپس از مکزیک به ایتالیا، منجر به کاهش سه هفته‌ای زمان تحویل به مشتریان اروپایی می‌شود.شرکت مدعی است کامپس جدید با انبوهی از تغییرات فنی و مهندسی روی کار آمده است. نکته جالب درباره این شاسی‌بلند زیبا پیشرانه جدید 1.3 لیتری توربوشارژ آن است که جایگزین نمونه 1.4 لیتری قبلی شده است. برای این قوای محرکه دو سطح خروجی 130 و 150 اسب‌بخاری در نظر گرفته شده است. اما گشتاور هر دو مدل 270 نیوتن‌متر خواهد بود. جعبه‌دنده‌ها نیز شامل نمونه‌های 6 سرعته دستی و 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه است.

با توجه به محبوبیت پیشرانه‌های گازوئیل‌سوز در اروپا، جیپ یک مدل 1.6 لیتری توربودیزل 120 اسب‌بخاری با 320 نیوتن‌متر گشتاور را نیز تدارک دیده است. شرکت برای این نسخه تنها یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی کنار گذاشته است.

جیپ کامپس مدل 2021

جیپ کامپس‌های بنزینی و دیزلی به صورت FWD (محور محرک جلو) به دست مشتری می‌رسد. اما جای نگرانی نیست. خریدارانی که قصد تهیه مدل 4WD را دارند می‌توانند سراغ مدل سوم پلاگین هیبرید آن بروند. مدلی که شامل یک موتور برقی برای حرکت محور عقب و یک پیشرانه 1.3 لیتری بنزینی برای محور جلو است. قدرت این نسخه نیز بین 190 تا 240 اسب‌بخار بر حسب انتخاب مشتری متغیر است.

جیپ می‌گوید فرمان‌پذیری مدل جدید به مراتب دقیق‌تر از ویرایش‌های قبلی شده است. از سوی دیگر استفاده از سیستم فنربندی سوپاپ‌دار موسوم به FSD، نرمی کامپس جدید را تضمین خواهد کرد.

کابین جیپ کامپس مدل 2021

در بخش فناوری‌های جدید این خودرو، می‌توان سیستم‌های ایمنی پیشرفته هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ست کامل ایربگ‌ها را مشاهده کرد. نکته جالب اینجاست که این آپشن‌ها در همه تیپ‌ها به صورت استاندارد نصب شده است. اما در قسمت تجهیزات قابل سفارش سیستم هشدار نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه و دستیار پارک دیده می‌شود.

تحویل نسخه‌های دیفرانسیل جلو از جیپ کامپس مدل 2021 از همین ماه آغاز می‌شود، اما مشتریان نسخه هیبریدی باید تا پایان سال میلادی جاری صبر کنند.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران