ونی با قابلیت پیمایش 330 کیلومتر

معرفی نسخه برقی فیات دوکاتو

18 خرداد 1399 10:32

شرکت فیات به تازگی اعلام کرده قصد دارد نسخه کاملاً برقی از ون دوکاتو را با نام E-Ducato تولید کرده و در اختیار تعداد محدودی از مشتریان قرار دهد.

خریداران برای این خودرو می‌توانند از میان باتری‌هایی با ابعاد متفاوت که شعاع حرکتی بین 200 تا بیش از 330 کیلومتر فراهم می‌کنند، یکی را انتخاب کنند.تقریباً یک سال پیش بود که فیات نمونه‌ای آزمایشی از E-Ducato را به معرض نمایش گذاشت که از نظر ظاهری و همچنین فضای بار کاملاً با مدل موجود در بازار همسان بود.

نیروی محرکه ون فیات از یک پیشرانه برقی تامین شده که 120 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. خریداران این خودرو می‌توانند از میان باتری‌هایی با ابعاد متفاوت که شعاع حرکتی بین 200 تا بیش از 330 کیلومتر برای این خودرو فراهم می‌کنند، یکی را انتخاب نمایند. البته خودروساز ایتالیایی این نکته را گوشزد کرده که شعاع قابل حرکت در شهر با اتکا به باتری خودرو به شرایط رانندگی نیز بستگی دارد.

توجه فیات به استفاده شهری از این مدل در رقم تعیین شده برای حداکثر سرعت آن کاملاً نمود پیدا می‌کند چراکه این رقم روی 100 کیلومتر برساعت محدود شده است. بنابر اعلام سازنده، این عمل به منظور بهبود ذخیره انرژی انجام گرفته است.

سخه برقی فیات دوکاتو

بسته به نوع اتاق انتخاب شده برای این مدل، E-Ducato می‌تواند فضای باری بین 10 تا 17 مترمکعب (بین 10 تا 17 هزار لیتر ) را فراهم نماید که رقم بسیار قابل توجهی است ضمن این‌که ظرفیت وزنی آن نیز برابر با 1950 کیلوگرم خواهد بود.

علاوه‌بر‌این، هر نمونه از نسخه برقی فیات دوکاتو کاملاً به تجهیزات ارتباطی مجهز شده تا رضایت مشتریان حرفه‌ای با فعالیت‌های گوناگون را جلب نماید.

قرار است ون الکتریکی فیات پیش از عرضه گسترده به بازار در ماه‌های آینده توسط گروه منتخبی از خریداران در شرایط واقعی و استفاده روزمره مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد. این خودرو پیش از سایر کشورها ابتدا در اروپا به فروش می‌رسد.

دیدگاه کاربران