جدیدترین نسخه از آلپینا B5 و D5 S معرفی شده تا علاقمندان خودروهای بامو با مدلهایی لوکستر و قدرتمندتر از نسخه استاندارد آشنا شوند. این دو خودرو از ماه اکتبر در آلمان عرضه خواهند شد.
”درمقام مقایسه با مدل فعلی M5 Competition، آلپینا B5 تقریباً چهار اسببخار قدرت کمتر و در عوض 50 نیوتنمتر گشتاور بیشتر در اختیار راننده قرار میدهد.“قیمت پایه B5 در مدلهای سدان و استیشنواگن به ترتیب برابر با 117,700 و 120,700 یورو تعیین شده درحالیکه این رقم در دونسخه از مدل دیزل D5 S به ترتیب برابر با 92,500 و 95,500 یورو خواهد بود.
پیشرانه نصب شده در مدل B5، واحد 4.4 لیتری توئینتوربو هشت سیلندر بوده که 613 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب یا هر چرخ انتقال میدهد. دیفرانسیل لغزش محدود نیز به صورت آپشن برای این مدل قابل انتخاب است. درمقام مقایسه با مدل فعلی M5 Competition، آلپینا B5 تقریباً چهار اسببخار قدرت کمتر و در عوض 50 نیوتنمتر گشتاور بیشتر در اختیار راننده قرار میدهد.
شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت نسخههای سدان و استیشن از B5 به ترتیب برابر با 3.4 و 3.6 ثانیه و حداکثر سرعت این دو مدل نیز به ترتیب 330 و 322 کیلومتر برساعت اعلام شده است.
در اینجا بازهم بد نیست یادی از M5 Competition مجهز به پکیج M Driver کنیم که ظرف 3.1 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز 304 کیلومتر برساعت خواهد بود. بنابراین به نظر میرسد سری B5 آلپینا همچنان در پشت سر M5 Competition قرار دارد.
اما مدل دیزل D5 S به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربو مجهز شده که 402 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. نسخههای سدان و استیشن این مدل به ترتیب ظرف 4.4 و 4.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت رسیده و در نهایت توانایی دستیابی به سرعت 286 و 283 کیلومتر برساعت را دارند. سیستم انتقال قدرت D5 S همچون مدل B5 است.
نصب کمکفنرهای تطبیقپذیر، قابلیت فرمانپذیری چرخهای عقب با توانایی تغییر 2.3 درجهای زاویه و رینگهای 20 اینچی توسط آلپینا همگی به افزایش کیفیت سواری این مدلها منجر شده است.
نصب قطعات سفارشی روی بدنه B5و D5 Sباعث شده عرض این مدلها نسبت به سری 5 استاندارد 40 درصد افزایش یابد. طراحی متفاوت سپر عقب و خروجی دوگانه اگزوز با طرح اختصاصی آلپینا که از دو گوشه عقب خودرو خارج شده نیز به جذابیت ظاهری این خودروها یاری رسانده است.
بامو در کابین این خودروها نیز سامانه رهیاب اختصاصی خود را به همراه چرم با کیفیت دستدوز نصب کرده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com