16 میلی‌متر بلندتر از نسخه هاچ‌بک

معرفی فورد فیگو فری‌استایل مدل 2020

24 خرداد 1399 14:04

خانواده فورد فیگو که از مدت‌ها پیش به عنوان جانشین مدل بازنشسته Ka+ شناخته می‌شود، اخیراً در بازار خودروی آفریقای جنوبی صاحب عضو تازه‌ای شده که با پسوند Freestyle نامیده می‌شود.

این خودرو به عنوان یک CUV، براساس نسخه هاچ‌بک فورد فیگو طراحی شده، با این تفاوت که فاصله کف آن از سطح زمین 16 میلی‌متر افزایش یافته است.این خودرو به عنوان یک CUV، براساس مدل فعلی هاچ‌بک طراحی شده با این تفاوت که فاصله کف آن از سطح زمین 16 میلی‌متر افزایش یافته و به 190 میلیمتر رسیده است. غیر از افزایش ارتفاع، ظاهر فورد فیگو فری‌استایل به واسطه طراحی جدید سپر جلو، رینگ‌های 15 اینچی، صفحات محافظ در جلو و عقب خودرو، ریل سقفی و نشان Freestyle روی درها نسبت به مدل هاچ‌بک متفاوت شده است.

برای بدنه این مدل یک رنگ جدید به نام Canyon Ridge نیز برای این مدل عرضه شده ولی غیر از آن می‌توان رنگ‌های سفید الماسی، خاکستری دودی، قرمز، نقره‌ای و سفید گلد را نیز برای فیگو Freestyle سفارش داد.

کابین فورد فیگو فری‌استایل مدل 2020

طراحی کلی فضای کابین بدون تغییر باقیمانده هرچند که پوشش صندلی‌ها و طراحی اهرم تعویض دنده نسبت به مدل هاچ‌بک متفاوت است.
در کنسول میانی و بخش بالایی اهرم تعویض دنده، خروجی‌های USB و AUX به همراه بخش نگه‌دارنده تلفن هوشمند به چشم می‌خورد ضمن این‌که بالابر شیشه‌ها و دکمه قفل مرکزی نیز در این قسمت تعبیه شده است.

نمایشگر 6.5 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، دکمه استارت پیشرانه، تهویه مطبوع خودکار، برف پاک‌کن حساس به باران و چراغ‌های حساس به نور از امکاناتی هستند که در تریم تیتانیوم از این خودرو پیش‌بینی شده است.

فورد فیگو فری‌استایل مدل 2020

نیروی محرکه همچنان از پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر بنزین‌سوز تامین شده که در فورد فیگو هاچ‌بک نیز نصب می‌شود. نیروی این پیشرانه برابر با 122 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن نیز 150 نیوتن‌متر اعلام شده است.

با وجود افزایش ارتفاع فورد فیگو فری‌استایل نسبت به مدل هاچ‌بک، این خودرو از سامانه چهار چرخ محرک محروم مانده و نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می شود.

قیمت فیگو فری‌استایل در بازار محلی برای تیپ‌های پایه و تیتانیوم به ترتیب برابر با 13,675 و 14,930 دلار تعیین شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران