پیکاپی با پیشرانه و پلتفرم ایسوزو

معرفی مزدا BT-50

29 خرداد 1399 10:08

پس از مدت‌‌ها که شاید بتوان آن را به تاخیر و اتلاف وقت نیز تعبیر کرد، بالاخره مزدا سومین نسل از پیکاپ BT-50 را با تحولاتی اساسی نسبت به مدل قبلی معرفی کرده است. این پیکاپ که در جریان رویدادی ویژه با میزبانی شعبه استرالیایی مزدا رونمایی شده، قرار است در سراسر جهان عرضه شود.

پیکاپ جدید مزدا در کنار ایسوزو D-Max در تایلند تولید خواهد شد.همان‌گونه که انتظار می‌رود، مزدا BT-50 مدل 2021 براساس زبان طراحی اختصاصی مزدا یعنی کودو (Kodo) شکل گرفته و به همین دلیل شباهت زیادی با شاسی‌بلند مزدا یعنی CX-9 دارد. این خودرو در ابتدای عرضه جهانی خود تنها به صورت دوکابین ارائه خواهد شد.

شاید بزرگترین ویژگی جدید مزدا BT-50 را بتوان در بخش فنی آن جستجو کرد، چراکه پیکاپ جدید مزدا براساس پلتفرم ایسوزو ساخته شده، همان سازه‌ای که پیکاپ مشهور ایسوزو یعنی D-Max نیز بر روی آن شکل گرفته است. در عین حال، مزدا پیشرانه قبلی خود که ساخت فورد بوده را وانهاده و از پیشرانه 4 سیلندر 3 لیتری توربودیزل یاری گرفته که 188 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

مزدا BT-50

نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک به دو یا تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. لازم به‌ذکر است احتمالاً تا قبل از پایان سال جاری میلادی یک پیشرانه ضعیف‌تر با حجم کمتر برای تریم ارزان BT-50 در بازار استرالیا عرضه خواهد شد.

گذشته از پلتفرم و پیشرانه، مزدا BT-50 به امکاناتی همچون نمایشگر 9 اینچی لمسی و کنترلرهای سیستم تهویه مطبوع مجهز شده که پیش از این در مدل جدید ایسوزو D-Max مشاهده کرده بودیم. البته طراحی کلی کابین همچنان حال و هوایی شبیه به سایر محصولات مزدا دارد.

کابین مزدا BT-50

مزدا فعلاً قیمت BT-50 مدل 2021 و نام کشورهایی که که این خودرو در آن‌ها عرضه خواهد شد را اعلام نکرده، اما نکته جالب این است که پیکاپ جدید مزدا در کنار ایسوزو D-Max در تایلند تولید خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران