هنوز هم V8 و هنوز هم توربو

مرسدس‌-آام‌گ E63 سدان و واگن آمد

30 خرداد 1399 12:50

مدل 2021 مرسدس‌بنز E63 S AMG در دو مدل سدان و واگن (استیشن) رونمایی شد.

بهترین خبر درباره نسخه‌های جدید استفاده از پیشرانه‌های 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 603 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور است. اوایل سال جاری میلادی شرکت نسل جدید E کلاس را رونمایی کرد. اگرچه بخش AMG مدل‌های سدان و واگن E53 را وارد میدان کرده بود ولی نکته اینجاست که مشتریان چیزی قوی‌تر و سریع‌تر می‌خواستند.

در به‌روزرسانی جدید اتفاق سنگین و عمیقی را شاهد نیستیم. درواقع تغییراتی که شرکت روی طراحی E53 اعمال کرده بود به قدری جذاب بوده که در E63 S با شگفتی روبرو نخواهیم شد.

بخش AMG روی این مدل‌ها تغییرات اختصاصی مربوط به چراغ و جلوپنجره را لحاظ کرده است. فضایی‌تر کردن چراغ‌های جلو و عقب از طریق نصب LEDهای نواری جدید و تعبیه رینگ‌های جدید 20 اینچی 5 پره از جمله دیگر تغییرات نسخه جدید بوده است. سایر تغییرات ظاهری با آنچه به‌عنوان مرسدس‌بنز E کلاس 2021 دیده بودیم یکسان است.

کابین مرسدس‌-آام‌گ E63

با اینکه شرکت در آخرین تغییر E کلاس یعنی E53 نرم‌افزار جدید MBUX را نصب کرده بود ولی اکنون مدعی است که باز هم این رابط کاربری را ارتقا داده است. علاوه‌براین فرمان دوبل مخصوص AMG با گرم‌کن و پوشش ترکیبی چرم و میکروفایبر جلوه‌ای حرفه‌ای به آن بخشیده است.

پیشرانه مرسدس‌-آام‌گ E63

بهترین خبر درباره نسخه‌های جدید استفاده از پیشرانه‌های 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو با 603 اسب‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور است. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌‌ 9 سرعته مسابقه‌ای AMG از نوع DCT به صورت 4WD به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این خودرو در ویرایش سدان 3.3 و در نسخه واگن 3.4 ثانیه ثبت شده است.

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که مرسدس‌بنز E63 S AMG در ویرایش سدان قیمت پایه‌ای حدود 108 هزار دلار و در نسخه واگن قیمتی 112 هزار دلاری دارد.

دیدگاه کاربران