مرسدس آامگ S63 e پرفورمنس 2023 در جایگاه نیرومندترین S کلاس استاندارد تاریخ، رونمایی شده است.
”در مجموع، 791 اسببخار قدرت و 1430 نیوتنمتر گشتاور از طریق گیربکس 9 سرعته خودکار به تمام چرخها ارسال میشود. “مرسدس S63 AMG E پرفورمنس 2023 به پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توئین توربو و یک موتور برقی روی محور عقب مجهز شده است. خروجی پیشرانه، 603 اسببخار قدرت و 900 نیوتن متر اعلام شده است، درحالیکه این ارقام برای موتور برقی، 94 اسببخار و 320 نیوتنمتر خواهد بود. البته قدرت لحظهای این پیشرانه به مدت 10 ثانیه میتواند به 188 اسببخار هم برسد. موتور برقی به انتقال قدرت دو سرعته مجهز شده است، که تا سرعت 140 کیلومتر برساعت به فعالیت خود ادامه میدهد.
در مجموع، 791 اسببخار قدرت و 1430 نیوتنمتر گشتاور از طریق گیربکس 9 سرعته خودکار به تمام چرخها ارسال میشود. شتاب صفر تا 96 کیلومتر برساعت این سدان پلاگین-هیبرید، 3.2 ثانیه اعلام شده است.
مجموعه باتری 13.1 کیلووات ساعت در بالای محور عقب نصب شده که با جریان 3.7 کیلووات AC شارژ میشود. از شعاع حرکتی در حالت برقی خبری اعلام نشده ولی ظاهرا هدف اصلی از نصب این باتری، افزایش خروجی پیشرانه بوده است.
حداکثر سرعت مرسدس آامگ S63 E پرفورمنس 2023 به صورت استاندارد به 250 کیلومتر برساعت محدود شده است، که با سفارش پکیج AMG Driver به 290 کیلومتر برساعت افزایش مییابد. البته مشتریان آمریکایی به صورت استاندارد از این ویژگی بهرهمند هستند.
سیستم تعلیق بادی با قابلیت کاهش 1.02 سانتیمتری ارتفاع در سرعت بیشتر از 121 کیلومتر برساعت، فرمانپذیری 2.5 درجهای محور عقب، موتورهای فعال برای افزایش خودکار سفتی یا نرمی تعلیق و اجزای آلومینیومی زیر پیشرانه V8 برای کاهش لرزش، از دیگر ویژگیهای فنی مرسدس آامگ S63 E پرفورمنس 2023 به شمار میآید.
نیروی لازم برای متوقف ساختن این سدان لوکس از دیسکهای 15.7 اینچی با کالیپر شش پیستون در محور جلو و دیسکهای 15 اینچی با کالیپر تک پیستون در محور عقب تامین میشود. با سفارش خریدار، سیستم ترمز سرامیک-کامپوزیت نصب خواهد شد.
چهره مرسدس آامگ S63 E پرفورمنس 2023 به لطف طرح متمایز جلوپنجره، نشان کروم AMG، ورودی هوای بزرگتر در سپر جلو و دیفیوزر و چهار خروجی ذوزنقهای اگزوز در سپر عقب، از نسخه استاندارد بنز S کلاس متمایز شده است.
فضای کابین مرسدس آامگ S63 E پرفورمنس 2023 برای حضور چهار سرنشین طراحی شده است. رابط کاربری MBUX با نمایشگرهای مجزا برای تنظیمات انتقال قدرت AMG و هیبرید، نمایشگر هداپ، نورپردازی قرمز، دو نمایشگر و یک تبلت برای سرنشینان عقب و قابلیت انتخاب چهار حالت ترمز از روی فرمان، از مهمترین ویژگیهای قابل ذکر در این بخش به شمار میآید.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com