آفرود به سبک فیلیپینی

تیونینگ متفاوت روی تویوتا FJ کروزر

31 خرداد 1399 12:40

کلاسیک، خشن و آماده برای خاکی شدن بهترین توصیف برای شاسی‌بلند تویوتا FJ Cruiser هستند. خودرویی که دو دهه بعد از FJ40 دوست‌داشتنی هنوز خاطرات این ژاپنی سخت‌کوش و جان‌سخت را زنده نگاه داشته است.

همانطور که به خوبی از تصاویر مشخص است، ارتفاع این خودرو نسبت به مدل استاندارد بیش از اندازه‌ پایین‌‌تر آمده است. تویوتا اف‌جی کروزر با فلسفه تولید یک آفرود جوان‌پسند طراحی و تولید شد. اید‌ه‌ای که توسط یک تیونر فیلیپینی به اسم Atoy به روزرسانی شده است. تغییرات روی این خودرو همان تغییراتی است که امروزه جوانان با خودروهای اسپرت خود انجام می‌دهند.

همانطور که به خوبی از تصاویر مشخص است، ارتفاع این خودرو نسبت به مدل استاندارد بیش از اندازه‌ پایین‌‌تر آمده است. این اقدام دقیق توسط سیستم تعلیق حرفه‌ای برند Tein مدل Enura Pro+ و فنرهای اسپرت شرکت KYB مدل Xtage انجام شده است.

اما این تمام ماجرا نیست، تیونر قصد داشته پروسه سبک کردن وزن را نیز تا جای ممکن انجام دهد. اگر دقت کنید محل قرارگیری تایر زاپاس خالی است. استفاده از رینگ‌های مسابقه‌ای شرکت SCS مدل F5S این شاسی‌بلند را به یک سواری مخصوص پیست شبیه‌ کرده است.

تیونینگ متفاوت روی تویوتا FJ کروزر

اگرچه گفته می‌شود پیشرانه این خودرو با اعمال تغییراتی بازآفرینی شده ولی قدرت 238 اسب‌بخاری و گشتاور 343 نیوتن‌متر تغییر چندانی را نسبت به قبل نشان نمی‌دهد.

تویوتا FJ کروزر با کد XJ10 سال 2003 در نمایشگاه دیترویت ابتدا به صورت یک کانسپت رونمایی شد و در نهایت مدل تولیدی‌اش دو سال بعد در همین نمایشگاه عرضه شد.

دیدگاه کاربران