بالاتر از 180 کیلومتر برساعت ممنوع

علت محدودیت سرعت در خودروهای ولوو چیست

1 تیر 1399 10:51

پس از اعلام اولیه در ماه مارس 2019، ماه گذشته بود که شرکت ولوو به صورت رسمی از تصمیم خود مبنی بر محدود ساختن حداکثر سرعت تمام محصولات جدید خود به رقم 180 کیلومتر برساعت پرده برداشت. در حقیقت اگر شما قدرتمندترین محصولات این شرکت (که شامل محصولات برند پل‌استار نیز می‌شود) را خریداری نمایید، باز هم قادر نخواهید بود با خودروی خود سرعتی بیش از این رقم را تجربه کنید.

اقدام ولوو در محدود ساختن سرعت محصولاتش تا 180 کیلومتر برساعت اقدامی جدی در جهت تغییر رفتار رانندگان و برقراری تعادل میان آزادی عمل و ایمنی جاده‌هاست.نیت ولوو از این اقدام کاهش صدمات و تلفات سرنشینان خودروهای ولوو در تصادفات احتمالی و به صفر رساندن این آمار در سال‌های آینده اعلام شده، اما نکته مهم این است که همین سرعت 180 کیلومتر برساعت نیز بسیار بیشتر از سرعت مجاز در بسیاری از کشورهای جهان است. بنابراین چنین اقدامی می‌تواند سودمند باشد؟

آقای Malin Ekholm که مدیریت بخش ایمنی خودروهای سواری در شرکت ولوو را برعهده دارد در گفتگویی با Autocar، سرعت 180 کیلومتر برساعت را نیز رقم بالایی دانسته و اظهار داشته نیازی به حرکت با سرعتی بیش از این عدد نیست و بسیاری افراد نیز با این عقیده موافق هستند، اما اقدام ولوو در محدود ساختن سرعت محصولاتش اقدامی جدی برای عملی کردن این عقیده بوده است. در حقیقت ولوو با این عمل خواسته نشان دهد که باید اقدامی جدی در جهت تغییر رفتار رانندگان و برقراری تعادل میان آزادی عمل و ایمنی جاده‌ها انجام شود.

آقایEkholm اعمال محدودیت برای سرعت را اولین اقدام در این زمینه دانسته که اکنون به یاری یک شرکت خودروسازی انجام شده است. وی اضافه نموده که بیست سال پیش سریع راندن با تمام خودروها عمل جذابی نبوده ولی اغلب خودروهای مدرن فعلی این امکان را برای راننده خود فراهم می‌کنند به همین دلیل منع رانندگان از سریع راندن سخت‌تر از گذشته خواهد بود.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که اقدام ولوو تا چه اندازه به افزایش ایمنی کمک خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران