پیکاپی با 750 اسب‌بخار قدرت

معرفی سایکلون SVE مدل 2021

1 تیر 1399 15:22

تقریباً یک سال پیش بود که نسخه‌ای خاص از جمس کانیون توسط شرکت Specialty Vehicle Engineering ساخته شد. این شرکت که در نیوجرسی واقع شده، کنیون موردنظر را با هدف عرضه خودرویی مدرن که یادآور مدل مشهور سایکلون باشد، معرفی کرد. سایکلون وانتی قدرتمند بود که در سال 1991 و در تیراژی محدود عرضه شد.

این پیکاپ به پیشرانه 5.3 لیتری هشت سیلندر مجهز شده که 750 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.کنیون تقویت شده به پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر با قدرت 455 اسب‌بخار مجهز شده بود که نسبت به پیشرانه شش سیلندر 4.3 لیتری استاندارد 175 واحد افزایش نشان می‌داد.

اما شرکت SVE در سال 2021 نیز بی‌کار ننشسته و نسخه‌ای قدرتمندتر از این خودرو را برای علاقمندان مهیا نموده که به پیشرانه 5.3 لیتری هشت سیلندر مجهز شده است. این پیشرانه 750 اسب‌بخار قدرت و 813 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. SVE اعلام کرده که این جعبه‌دنده را به طور کامل مورد بازبینی و بهسازی قرار داده است.

این شرکت همچنین اعلام نموده که این خودرو به میل‌گاردان‌های تقویت شده در محورهای عقب و جلو مجهز است و ترنسفرکیس نصب شده در آن نیز 62 درصد از گشتاور تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. البته در صورت نیاز امکان ارسال تمام گشتاور تولید شده توسط پیشرانه به چرخ‌های جلو یا عقب وجود دارد.

سایکلون SVE مدل 2021

سایر تغییرات سایکلون 2021 به خروجی دوگانه اگزوز از جنس استیل ضدزنگ، ترمزهای تقویت شده محور جلو و کاهش 5 و 12.7 سانتیمتری ارتفاع بخش‌های جلو و عقب با کمک‌فنرهای جدید و تغییرات سیستم تعلیق محدود می‌شود.

رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی با روکش مشکی با نوار قرمز حاشیه آن، تایرهای 285/45 R20 ساخت میشلین، نشان‌های مخصوص این مدل در فضای داخلی و روی بدنه، به همراه کاپوت جدید و روکش سفارشی محفظه بار نیز مهمترین تغییرات ظاهری سایکلون 2021 بشمار می‌آید.

قرار است تنها 50 دستگاه از سایکلون 2021 ساخته و با گارانتی 3 سال یا 57 هزار کیلومتر عرضه شود. اگر به خرید نمونه‌ای مشابه ولی شاسی‌بلند از این وانت یعنی مدل تایفون علاقمند باشید بد نیست بدانید SVE برنامه‌هایی در این زمینه درسر دارد ضمن آن‌که GMC نیز در فکر ساخت نسخه‌ای قدرتمندتر از شورولت بلیزر با همین نام است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران