برای اولین‌بار در دنیا

استفاده از آیفون به جای کلید ب‌ام‌و

4 تیر 1399 14:22

در مراسم توسعه‌دهندگان جهانی اپل اتفاقی خاص رقم خورد. در این کنفرانس موبایلی، شرکت برای اولین‌بار از فناوری کلید دیجیتال روی نسخه جدید iOS خود پرده برداشت. فناوری که در حال حاضر تنها با همکاری ب‌ام‌و انجام شده است.

در تازه‌ترین رویداد فناورانه حوزه گوشی هوشمند، شرکت اپل در همکاری با ب‌ام‌و از سیستم Digital Key و یا کلید دیجیتال رونمایی کرد.گوشی‌های هوشمند دیگر تنها وسایلی برای برقرار تماس صوتی یا تصویری نیستند. نفوذ این گجت‌های دیجیتال به المان‌های روزمره زندگی بیشتر و عمیق‌تر می‌شود. در تازه‌ترین رویداد فناورانه حوزه گوشی هوشمند، شرکت اپل در همکاری با ب‌ام‌و از سیستم Digital Key و یا کلید دیجیتال رونمایی کرد. در این فناوری می‌توان به جای کلید باز و بستن در خودرو از گوشی‌های آیفون و یا پخش‌کننده موسیقی آیپاد استفاده کرد.

پیش‌تر فناوری ارتباط بی‌سیم با سیستم عامل و رابط کاربری CarPlay به صورت گسترده اجرا شده بود ولی اکنون اپل و ب‌ام‌و سطح جدیدی از این کاربری را ارائه داده‌اند. کلید دیجیتال این امکان را به مشتری می‌دهند که تنها با لمس کردن صفحه گوشی و باز کردن قفل مربوطه، در خودرو را باز کنند و دکمه استارت را برای روشن شدن پیشرانه فشار دهند.

استفاده از آیفون به جای کلید ب‌ام‌و

صاحب خودرو می‌تواند مجوز دسترسی را حداکثر به سه کاربرد دیگر که از این سیستم و نرم‌افزار استفاده می‌کنند، واگذار کند. اپل می‌گوید برای رانندگان جوان‌تر قابلیت سفارشی‌سازی نرم‌افزار از طریق اعمال محدودیت روی قدرت خروجی، سرعت نهایی و حتی بلندی سیستم صوتی نیز تعبیه شده است. اگر فرایند به درستی انجام شود، ب‌ام‌و سریعاً پتانسیل گوشی هوشمند را به عنوان یک رابط اصلی مربوط به خودرو تشخیص می‌دهد.

تجربه استانداردسازی کلیدهای دیجیتال با لحاظ کردن ایمنی و در دسترس بودن، از همان ابتدا استراتژی گروه خودروسازی ب‌ام‌و بوده است. چراکه ب‌ام‌و مدت‌هاست با کنسرسیوم اتصالات خودرو موسوم به CCC همکاری نزدیکی برقرار کرده است. تا جایی که ویرایش 2.0 کلید دیجیتال برای فناوری NFC گوشی‌های موبایل از ماه گذشته میلادی به صورت رسمی ثبت شده بود.

مترجم : نیما حدادی

منبع : press.bmwgroup.com

دیدگاه کاربران