• توليد خودروهاي ب‌ام‌و توسط ربات هاي انسان‌نما

همکاری ب‌ام‌و با استارت‌آپ امریکایی

تولید خودروهای ب‌ام‌و توسط ربات‌های انسان‌نما

2 بهمن 1402 18:25

به نظر می‌رسد که ب‌ام‌و قصد دارد با استفاده از ربات‌های انسان‌نما در کارخانه اسپارتانبورگ، شکل تازه‌ای از اتوماسیون را به تاسیسات خود وارد کند.

خودروساز آلمانی برای این کار به سراغ یک استارت‌آپ اهل کالیفرنیا به نام فیگور (Figure) رفته، شرکتی که در حال طراحی و توسعه ربات‌های انسان‌نما است و البته از زمان تاسیس در سال 2022 تاکنون، با هیچ شرکت دیگری همکاری نداشته است. همانطور که قبلا اشاره شد، ب‌ام‌و قصد دارد این ربات‌ها را در تاسیسات خود در کارولینای جنوبی به کار گیرد.

در تصاویر ویدیویی که از این ربات منتشر شده است، می‌توان آن را در حال قدم زدن و کار با دستگاه قهوه‌ساز مشاهده کرد.

آقای Brett Adcock مدیرعامل شرکت فیگور، اعتقاد دارد که توانایی بالقوه ربات‌های چندمنظوره تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است. وی اعلام نموده که به کارگیری ربات‌های شرکت فیگور در خط تولید شرکت‌های گوناگون، فوایدی همچون افزایش تیراژ تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی را در پی خواهد داشت.

فیگور فعلا به دنبال یافتن مکان‌های مناسب در کارخانه ب‌ام‌و برای به کارگیری ربات‌هاست. بنابر اعلام رویترز، ربات‌های این شرکت ظرف 12 تا 24 ماه آینده در کارخانه ب‌ام‌و مشغول به کار خواهند شد.

تعداد کارکنان شاغل در تاسیسات ب‌ام‌و در اسپارتانبورگ به 11 هزار نفر می‌رسد. فیگور اعلام نموده که ربات های خود را برای همکاری ایمن با انسان‌ها طراحی می‌کند.

ب‌ام‌و تنها شرکتی نیست که قصد دارد از ربات انسان‌نما در خطوط تولید خود استفاده کند. تسلا در حال تکمیل طراحی رباتی به نام اپتیموس است، در حالی که هیوندای نیز در همکاری با شرکت زیرمجموعه خود یعنی بوستون داینامیکز، هدفی مشابه را دنبال می‌کند.

آقای Robert Engelhorn مدیرعامل ب‌ام‌و با اشاره به گسترش سریع صنعت خودروسازی و افزایش تیراژ تولید خودروها، استفاده از ربات‌های انسان‌نما را یک ضرورت مهم در راستای افزایش بهره‌وری و پاسخگویی به تقاضای مشتریان می‌داند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران