میوه ممنوعه برای آمریکایی‌ها

مدل‌های جدید فولکس‌واگن آرتئون

5 تیر 1399 10:34

فولکس‌واگن آرتئون تنها حدود یک سال است که در بازار آمریکای شمالی به فروش می‌رسد. اولین مدل‌های این سدان آوریل سال 2019 (فروردین سال 98) به دست نمایندگان رسید. این در حالی است که آرتئون در بازار اروپا از سال 2018 عرضه می‌شده است و اکنون نسخه به روزرسانی 2021 آن نیز از راه رسیده. کابین با طراحی خیره‌کننده چیزی است که شرکت می‌خواهد پرچم‌دار خود را با آن ترسیم کند.

مشتریان آمریکایی امکان خریدن مدل پلاگین هیبریدی و مدل شوتینگ‌بریک را نخواهند داشت. فولکس‌واگن برای تغییر فنی و ظاهری میان‌دوره‌ای این خودرو نسخه ویژه‌ای از این خودرو را تدارک دیده است. مدلی موسوم به شوتینگ‌بریک که اشاره به حالت خاص سقف آن دارد. در واقع این ترکیبی است از یک سدان و یک هاچ‌بک. به علاوه مشتریان اروپایی می‌توانند نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو که 215 اسب‌بخار قدرت دارند را نیز سفارش دهند. دست آخر برای مشتریان ماجراجو آرتئون R با پیشرانه 292 اسب‌بخاری در دسترس خواهد بود.

مشتریان آمریکایی امکان خریدن مدل پلاگین هیبریدی و مدل شوتینگ‌بریک را نخواهند داشت. برای این گروه از خریداران تنها آرتئون در تیپ‌های SE، SEL و R-Line قابل عرضه است. همه این تیپ‌ها مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 268 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک هستند. البته در مدل SEL می‌توان سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد.

چراغ فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021

درباره سبک جدید طراحی این خودرو حرف و حدیث‌های بسیاری مطرح است. به نظر می‌رسد که فولکس‌واگن از مسیر همیشگی خود درباره فلسفه آرتئون خارج شده است تا با بزرگ‌تر کردن سپرها و باریک‌تر کردن جلوپنجره و البته اعمال ریزه‌کاری‌های بیشتر در چراغ‌های C شکل، ماهیتی اسپرت‌تر به این خودروی لوکس ببخشد.

برخلاف مدل‌های قبلی استفاده از رنگ یک‌دست روی سرتاسر بدنه به‌ویژه روی سپرهای جلو و عقب، آینه‌ها، دستگیره‌ها و رکاب‌ها تصویری دوست‌داشتنی‌تری از فولکس‌واگن آرتئون خلق کرده است. البته این ایده که تنها روی ویرایش‌های R-Line اجرا می‌شود با انتقادهایی هم روبرو بوده است. با این حال شرکت قصد داشته با این تیپ نظر جوان‌ترها را نیز جلب کند. به‌ طوری که حالا در این نسخه چراغ‌های تمام LED با فناوری DRL (چرخش هماهنگ با فرمان) هم دیده می‌شود.

ویرایش R-Line تنها برای مشتریان آمریکایی عرضه می‌‌شود و فولکس برای جبران تک محصولی بودن این خودرو در بازار، تغییراتی منحصراً برای این کشور در نظر گرفته است. مثلاً جلوپنجره نسبت به مدل‌های قبلی کمی تیزتر و از دو طرف کشیده‌تر شده است. این همان سبکی است که در ذهن مخاطب فراری پورتوفینو را یادآوری می‌کند. مثل همیشه نوارهای براق کروم و یک اسپویلر زیر سپر جلو سلیقه مشتریان آمریکایی را متمایز کرده است.

در قسمت عقب تغییرات کمتری را شاهد هستیم. البته چراغ‌های عقب به لطف استفاده گسترده از LED جلوه آینده‌نگری پیدا کرده است. هندسه این چراغ‌ها در هماهنگی کامل با اگزوزهای دوبل ذوزنقه‌ای هستند.

تردیدی نیست که پرچم‌دار خودروهای فولکس‌واگن در بازار اروپا شاسی‌بلند توارگ است. به همین دلیل فولکس قصد داشته تا از تکنیک طراحی داخلی مدل جدید این خودرو روی آرتئون 2021 نیز بهره ببرد. استفاده سرتاسری از چرم مصنوعی روی داشبورد، دسته‌دنده، رودری‌ها و البته فرمان حس و حال آرامش‌بخشی به کابین بخشیده است. فرم دریچه سیستم تهویه مطبوع نیز در نوع خود جذاب و شامل نوآوری است.

کابین فولکس‌واگن آرتئون مدل 2021

نمایشگر اصلی سیستم اطلاعات و سرگرمی با سیستم عامل جدید و کاملاً لمسی خواهد بود. نکته جالب اینجاست که پیش‌تر تنها مدل‌های عرضه‌شده در بازار اروپا با این قابلیت عرضه می‌شدند اما اکنون فولکس برای بازار آمریکا نیز از آپشن استفاده کرده است. در کنار این نمایشگر 8 اینچی یک نمایشگر مربوط به اطلاعات موردنیاز راننده به اندازه 10.3 اینچی نیز وجود دارد تا به جای عقربه‌های مکانیکی انجام وظیفه کند.

در تیپ SEL فولکس‌واگن آرتئون آپشن‌های قابل سفارش R-Line به صورت استاندارد دیده می‌شود. ازجمله شارژ بی‌سیم، سیستم تشخیص علایم جاده و دستیار کمکی ماندن در لاین. فولکس‌واگن یک تیپ ویژه از SEL با نام پرمیوم نیز عرضه می‌کند که مجهز به رینگ‌های 20 اینچی و سیستم صوتی حرفه‌ای هارمن/کاردون با 12 اسپیکر و قدرت خروجی 700 وات است. البته یک آمپلی‌فایر 16 کاناله را نیز به این سیستم صوتی اضافه کنید. نورپردازی داخل کابین آرتئون شامل 30 رنگ مختلف می‌شود.

فولکس‌واگن آرتئون شوتینگ بریک مدل 2021

از همه مدل‌ها صحبت شد تا به آرتئون شوتینگ‌بریک رسیدیم. ضربه بزرگی به بازار خودروی آمریکا که گویی با طعنه می‌گوید این یک استیشن دیگری است که نمی‌توانند آن را به دست بیاورند. ساختار اصلی مانند یک هاچ‌بک 5 در با سقفی کشیده است که آن را از استیشن‌های مرسوم متمایز می‌کند. حرکت سریع شیب سقف به انتهای خودرو امضای اصلی خودروهای شوتینگ‌بریک است.

همانطور که پیش‌تر گفتیم برای نسخه جدید فولکس‌واگن آرتئون‌ پیشرانه پلاگین‌ هیبرید هم قابل سفارش است، خودرویی که مشخصات فنی‌اش را از پاسات GTE قرض گرفته. پیشرانه درون‌سوز 1.4 لیتری توربوشارژ آن 156 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این در حالی است که موتور برقی نیز به تنهایی قادر به تولید 115 اسب‌بخار قدرت است. آرتئون در صورت استفاده از نیروی برق می‌تواند تا حدود 60 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این عدد بیشتر از اغلب خودروهای برقی اروپایی است.

فولکس‌واگن آرتئون نسخه R مدل 2021

مدل دیگری که آمریکایی‌ها از آن محروم هستند آرتئون R است. درباره این مدل نیز باید اشاره که پیشرانه آن از گلف R قرض گرفته شده است، پیشرانه‌ای 2 لیتری توربوشارژ با 292 اسب‌بخار قدرت در همکاری با سیستم انتقال قدرت 4 چرخ محرک.

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که فولکس‌واگن آرتئون در بازار آمریکا با رقبایی مانند کیا استینگر و نیسان ماکسیما مقابله خواهد کرد. خودروهایی که هر دو  قدرت بیشتری دارند. البته این خودرو عمدتاً از توانایی بصری خود برای افزایش فروش استفاده می‌کند. هرچه هست فولکس‌واگن آرتئون 2021 می‌تواند خود را به‌عنوان پرچم‌دار جدید شرکت در بازار آمریکا معرفی کند.

دیدگاه کاربران