تغییرات ژنتیکی برای ون کره‌ای

معرفی نسل جدید کیا کارنیوال

5 تیر 1399 11:39

کمتر از یک هفته پیش بود که شرکت کیا تصویری اولیه از مدل جدید کارنیوال (که در برخی بازارها سدونا نامیده می‌‌شود) را منتشر کرد. اکنون پوشش‌ها از روی این خودرو کنار رفته و این مینی ون باسابقه به صورت کامل معرفی شده است.

کارنیوال همواره به عنوان یک مینی ون شناخته شده، اما کیا در نسل جدید این خودرو آن را به عنوان یک GUV یا خودروی چندمنظوره بزرگ معرفی کرده است.کیا کارنیوال همواره به عنوان یک مینی ون شناخته شده، اما کیا در نسل جدید این خودرو آن را به عنوان یک GUV یا خودروی چندمنظوره بزرگ معرفی کرده که می‌توان این توصیف را به دلیل برخی المان‌های طراحی مشترک میان این مدل با خودروهای شاسی‌بلند توجیه کرد. البته ارتفاع بلند سقف، شیشه‌های بزرگ جانبی و در کشویی بزرگ کارنیوال همچنان هویت اصلی این مینی ون را افشا می‌کند.

طول بخش جلویی بدنه نسبت به نسل قبل کوتاه‌تر شده و ستون‌های A کمی عقب‌تر رفته‌اند که مجموع این تغییرات به افزایش طول کاپوت منجر شده است. با وجود آن‌که جزئیات فنی کارنیوال هنوز اعلام نشده، اما شرکت سازنده به افزایش فاصله میان محورها و در نتیجه افزایش فضای کابین اشاره کرده است.

ستون‌های A و B نسل جدید کیا کارنیوال به رنگ مشکی درآمده، ولی ستون C با کروم و الگوی لوزی‌شکل روی آن تزئین شده که مشابه این مورد را در نسل جدید کیا سورنتو شاهد بوده‌ایم. اما اوج خلاقیت در طراحی این خودرو را باید در نمای عقب آن جستجو کرد، جایی که در صندوق با چراغ‌های LED عقب در عین هماهنگی با نمای جلوی خودرو، فرمی تازه ارائه می‌دهند.

چراغ‌های عقب که به رسم خودروهای امروزی به شکل پیوسته طراحی شده، کاملاً با اندازه در صندوق تناسب دارد. نشان Limousine که در گوشه راست بخش عقب بدنه نصب شده گویای این است که با کامل‌ترین نسخه از کیا کارنیوال روبرو هستیم.

معرفی نسل جدید کیا کارنیوال

تا لحظه نگارش این مطلب، هیچ تصویری از فضای کابین نسل جدید کارنیوال منتشر نشده اما خودروساز کره‌ای وعده داده در هنگام عرضه این خودرو به بازار کره جنوبی در سه ماهه سوم سال 2020، تمام جزئیات مربوط به آن را منتشر نماید.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها، پیشرانه این خودرو یک واحد 2.5 لیتری مجهز به توربوشارژر بوده و از آرایش فنی هیبرید مشابه با نسل جدید سورنتو بهره‌مند خواهد شد. احتمالاً در برخی بازارها نیز شاهد عرضه کیا کارنیوال جدید با پیشرانه دیزل خواهیم بود.

پیش‌بینی می‌شود نسخه مخصوص بازار ایالات متحده نیز سال آینده و با مدل 2022 در این کشور عرضه شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران