گرامیداشت بیست سالگی

معرفی نسخه‌ای خاص از لوتوس اگزیج

5 تیر 1399 20:20

شرکت لوتوس در سال 2000 برای اولین بار مدل اگزیج را معرفی کرد. اکنون و پس از 20 سال، این خودروساز بریتانیایی تصمیم گرفته با عرضه نسخه‌‌ای خاص از این مدل سالگرد تولد آن را جشن بگیرد. این مدل که اگزیج اسپرت 410 نام گرفته با برخی بروزرسانی‌های داخلی و ظاهری همراه شده و درعین حال در برخی موارد یادآور مدل‌های قبلی خواهد بود.

لوتوس اگزیج اسپرت 410 با قیمت 79,900 پوند عرضه می‌شود که 5412 پوند گران‌تر از نمونه استاندارد خواهد بود.لوتوس برای پوشش بدنه این نسخه خاص از اگزیج سه رنگ نارنجی کروم، آبی لیزر و قرمز کالیپسو را در نظر گرفته که یادآور رنگ‌های استفاده شده روی مدل‌های کلاسیک این شرکت خواهد بود. البته می‌توان این خودرو را در رنگ‌های زرد زعفرانی، مشکی مسابقه‌ای و نقره‌ای قطبی نیز سفارش داد.

پوشش همرنگ بدنه برای سقف، ورودی هوا در بخش جانبی، باله عقب و قطعه مشکی رنگ روی گلگیر عقب جزء تغییرات این اگزیج سفارشی نسبت به نمونه استاندارد محسوب می‌شود.

غیر از این موارد، روی گلگیر جلو طرح گرافیکی اگزیج نسل یک و حروف 410 نقش بسته است. در قسمت عقب نیز یک صفحه مشکی رنگ نصب شده که بر آن نشان 20 دیده می‌شود. طرح گرافیکی اگزیج روی سپر عقب نیز به چشم می‌خورد.

کابین لوتوس اگزیج اسپرت 410

در فضای داخلی نیز از نشان گرافیکی بدنه لوتوس در کنار عدد 20 برای تزئین پشتی صندلی‌ها استفاده شده ضمن این‌که موارد سفارشی شامل سیستم صوتی DAB با پشتیبانی از بلوتوث، کروز کنترل، روکش فرمان از جنس آلکانترا و رینگ‌های آلیاژی سبک وزن به صورت استاندارد و تریم فیبرکربن و خروجی اگزوز تیتانیومی سبک وزن به صورت سفارشی روی این نمونه‌ها نصب خواهد شد.

لوتوس اگزیج اسپرت 410 از نظر فنی با سایر نمونه‌های این مدل یکسان بوده و همچنان از پیشرانه 3.5 لیتری هشت سیلندر به قدرت 410 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 420 نیوتن‌متر بهره می‌برد که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. بد نیست بدانید کمک‌فنرهای قابل تنظیم این خودرو را می‌توان در سه حالت مختلف قرار داد تا برای راندن در شرایط مختلف آماده باشد.

لوتوس اگزیج اسپرت 410

لوتوس اگزیج اسپرت 410 با قیمت 79,900 پوند عرضه می‌شود که 5412 پوند گران‌تر از نمونه استاندارد خواهد بود. خریداران این مدل از اواخر سال جاری خودروی خود را دریافت می‌کنند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران