قیمت پایه 76 هزار پوند

معرفی لوتوس امیرا V6 First Edution

30 شهریور 1400 12:08

درحالی‌که با اخبار مربوط به خودروهای شاسی­‌بلند و برقی احاطه شده‌­ایم، شنیدن خبر تولید یک خودروی اسپرت با پیشرانه شش سیلندر برای بسیاری از علاقمندان بسیار خوشایند است.

درباره لوتوس امیرا (Emira) صحبت می­‌کنیم، اولین محصول جدید لوتوس پس از سال‌های طولانی که برای پر کردن جای سه مدل اوورا، الیز و اگزیج قدم به عرصه گذاشته است. پس از معرفی اولیه لوتوس امیرا در ماه جولای، اکنون مشخصات فنی دقیق آن در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

مشخصات فنی لوتوس امیرا V6 First Edition

لوتوس امیرا V6 First Edition به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر ساخت تویوتا با کد فنی 2GR-FE مجهز شده است، که البته به منظور بهبود عملکرد، با سوپرشارژر Edelbrock 1740 همراه شده است. پیشرانه مذکور 400 اسب‌­بخار قدرت تولید می‌کند که با نسل جدید نیسان Z برابری می­‌کند. اما میزان گشتاور تولیدی به نوع جعبه‌دنده بستگی دارد، چراکه در صورت اتصال به جعبه‌دنده شش سرعته دستی این عدد برابر با 420 نیوتن‌متر است ولی با سفارش گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدال­‌های تعویض دنده پشت فرمان، رقم مذکور به 430 نیوتن‌متر افزایش می‌­یابد. در مقام مقایسه بد نیست بدانید که گشتاور خروجی از پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر نیسان Z برابر با 475 نیوتن‌متر است.

لوتوس امیرا V6 First Edution

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت نسخه­‌های دستی و اتوماتیک لوتوس امیرا به ترتیب 4.3 و 4.2 ثانیه خواهد بود. صرف‌نظر از نوع جعبه‌دنده، حداکثر سرعت این خودرو 290 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

پکیج‌ها و امکانات لوتوس امیرا V6 First Edition

آبی Seneca، زرد Hethel، قرمز Magma، خاکستری Shadow، خاکستری Nimbus و سبز Dark Verdant، رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه لوتوس امیرا خواهند بود. رینگ‌های 20 اینچی First Edition را می­‌توان با روکش مشکی براق یا نقره­‌ای سفارش داد. کالیپرهای ترمز با برند لوتوس منحصر به تریم FE بوده ولی سیستم نمایش فشار باد تایر به صورت استاندارد ارائه می­‌شود.

نسخه FE به صورت استاندارد به پکیج Lower Black مجهز شده است، که برخی جزئیات مشکی همچون قطعات روی سپر جلو، رکاب­‌های جانبی و باله عقب را برای این مدل به همراه خواهد داشت.

با سفارش پکیج Driver Pack، سیستم تعلیق اسپرت، تایرهای Eagle F1 ساخت گودیر یا پایلوت اسپرت کاپ 2 ساخت میشلن هم روی محصول لوتوس قرار می‌گیرد، درحالی‌که مجموعه Design Pack مواردی شامل پدال‌­های اسپرت، شیشه دودی، روکش آلکانترا مشکی برای بخش بالایی داشبورد و کالیپر ترمزهای زرد، قرمز، نقره­ای یا مشکی را به همراه دارد.

لوتوس امیرا V6 First Edution

با سفارش Convenience Pack، سنسورهای جلو و عقب، دوربین دید عقب، توری محفظه بار، آینه­‌های حساس به نور و برف‌­پاک‌کن­‌های خودکار هم به سایر امکانات موجود اضافه می‌­شود.

قیمت و برنامه تولید لوتوس V6 First Edition

قرار است تولید لوتوس امیرا از بهار سال آینده میلادی آغاز شود. قیمت پایه این خودرو در بریتانیا 75,995 پوند تعیین شده است، که با سفارش جعبه‌دنده اتوماتیک، 1800 پوند به این مبلغ اضافه خواهد شد. قیمت این خودرو در بازارهای ایالات متحده و چین هنوز اعلام نشده است.

بد نیست بدانید از اواخر سال 2022 هم فروش نسخه مجهز به پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ ساخت AMG با قیمت پایه 59,995 پوند آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران