در کلاس موتورسیکلتهای اسپرت کمتر از 200 سی سی، هوندا با عرضه مدل CB Hornet 160R در سال 2015، توانست بازار رقابتی مدلهای محبوبی مانند یاماها FZ-S و سوزوکی جیکسر را تحت تاثیر قرار دهد. البته CB Hornet باید تمام تلاش خود را صرف کند تا تجربه ناموفق هوندا در تولید مدلهایی همچون CB Dazzler و CB Trigger دوباره تکرار نشود.
هوندا سی بی هورنت در سال 2018 بهروزرسانی مختصری را تجربه کرد و به تجهیزات بیشتری همراه شد. ولی حالا در مدل 2020 قرار است با رعایت استانداردهای آلایندگی BS6، دوباره به بازار هندوستان برگردد.
سی بی هورنت برای موتورسوارهای تازهکار با بودجه پایین ساخته شده، به همین دلیل هم طراحان هوندا، دغدغه خاصی برای خلق آن نداشتهاند. به عنوان مثال چراغ جلویی هورنت 160R کاملا مشابه دیگر موتورسیکلت ارزان هوندا، یعنی Unicorn 160 است تنها با این تفاوت که برخلاف یونیکورن، هورنت 160R به چراغ LED هم مجهز شده. البته این تقلید، تنها مختص چراغ جلو نبوده و در قسمتهای دیگری مانند صندلی یکپارچه، رینگ چندشاخه آلومینیومی و صفحه کیلومتر دیجیتال نیز هوندا، همان استایل یونیکورن 160 را برای هورنت 160R هم تکرار کرده است.
هوندا سی بی هورنت 160R از موتور تک سیلندری به حجم 162.7 سی سی بهره میبرد که حدود 15 اسب بخار قدرت و حدود 15 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته میتوان انتظار داشت که در صورت رعایت استانداردهای BS6، احتمالا باید شاهد کاهش چند واحدی در قدرت و گشتاور، باشیم. مصرف ترکیبی این ژاپنی 141 کیلوگرمی نیز حدود 2 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده. هوندا سی بی هورنت 160R هم اکنون در بازار هندوستان، حدود 1200 دلار قیمت دارد.
نویسنده : مرتضی برجسته