• موفقيت هوندا در بازار اسکوترهاي برقي

با فروش جهانی 20.57 میلیون دستگاه

موفقیت هوندا در بازار اسکوترهای برقی

6 خرداد 1404 16:54

در پایان ماه مارس و پس از به پایان رسیدن سال مالی، هوندا از فروش 20.57 میلیون دستگاه اسکوتر ساخت خود در سال 2025 خبر می‌دهد. با ثبت رکورد فروش در 37 کشور و منطقه مختلف، اکنون هوندا اعلام کرده است، که 40 درصد از بازار جهانی موتورسیکلت را در اختیار دارد.

با در نظر گرفتن تقاضا از کشورهای جنوب جهانی از جمله هند که به عنوان بزرگترین بازار موتورسیکلت جهان شناخته می‌شود و همچنین سایر کشورهای در حال توسعه عمدتا در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، هوندا انتظار دارد که تا سال 2030 بتواند به فروش 60 میلیون دستگاه دست پیدا کند. برای دستیابی به این هدف، هوندا قصد دارد ضمن کاهش مصرف سوخت مدل‌های درونسوز (ICE)، تنوع مدل‌های برقی را نیز افزایش دهد.

هوندا همچنین قصد دارد مدل‌هایی را طبق سلیقه مشتریان در بازارهای مختلف طراحی کند. قیمت اقتصادی، تقویت سیستم تامین و همچنین انعطاف در سازگاری با سوخت‌های مختلف، از دیگر اهداف هوندا بشمار می‌آید.

هوندا در سال 2025، دو اسکوتر برقی Active:e و QC1 را در هند عرضه کرد. دو اسکوتر برقی دیگر یعنی CUV:e و ICON e هم پس از عرضه در اندونزی، ویتنام، تایلند و فیلیپین، در سایر کشورها نیز عرضه خواهند شد. تا قبل از پایان سال 2025، فروش CUV:e در ژاپن و اروپا آغاز می‌شود.

هوندا با هدف تسخیر جایگاه اول در بازار اسکوترهای برقی، قصد دارد از ساختار ماژولار برای طراحی این مدل‌ها استفاده کند. تاسیسات تولیدی اسکوترهای برقی هوندا در هند نیز از سال 2028 شروع بکار می‌کند.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران