قوی‌ترین شاسی‌بلند دنیا از راه رسید

معرفی دوج دورانگو SRT هل‌کت

14 تیر 1399 11:51

تمام دوست‌داران دوج دورانگو از مدت‌ها پیش منتظر رونمایی فیس‌لیفت این خودرو بودند. اما دوج ناگهان همه را شگفت‌زده کرد و با رونمایی از مدل SRT Hellcat این خودرو توانست یک رکورد جهانی را برای خود ثبت کند.

دوج دورانگو SRT هل‌کت با ثبت قدرت 710 اسب‌بخار و گشتاور 875 نیوتن‌متری نام خود را به‌عنوان قوی‌ترین شاسی‌بلند دنیا تثبیت کرده است.مدل 2021 دورانگو با بهینه‌سازی شدید تبدیل به یک SRT هلکت دیگر شده است. درست مانند چارجر و چلنجر که اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. حالا این شاسی‌بلند خشمگین با ثبت قدرت 710 اسب‌بخار و گشتاور 875 نیوتن‌متری نام خود را به‌عنوان قوی‌ترین شاسی‌بلند دنیا تثبیت کرده است. البته خبر بد این است که دورانگوی فوق سال آینده به دست نمایندگان فروش می‌رسد.

دوست‌داران برند دوج با انتشار خبر توقف تولید مدل‌های Grand Caravan و Journey سرخورده شده بودند اما حالا حسابی با محصول جدید سر شوق آمده‌اند.

رمز موفقیت پیشرانه این خودرو را باید در سوپرشارژر 2.4 لیتری آن جستجو کرد. اسلحه‌ای که باعث می‌شود پیشرانه به دور موتور باورنکردنی 14.600 دور در دقیقه هم برسد. این سوپرشارژر 11.6 واحد psi توان تقویت کردن دارد و پیش‌تر روی جیپ گرندچروکی مدل Trackhawk نصب شده بود.

دوج دورانگو SRT هل‌کت

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد بلوک اصلی پیشرانه دورانگو جدید همان چیزی است که دوج روی مدل 2020 چلنجر هلکت نصب کرده و به قدرت 717 اسب‌بخار رسیده بود. یک استراتژی موفق که باعث دورتر شدن فاصله دورانگو از ب‌ام‌و X5 کامپتیشن، مرسدس‌بنز GLE63S و حتی پورشه کاین توربو شده است.

گفته می‌شود شتاب صفر تا صد این خودرو 3.5 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 288 کیلومتر برساعت است. با این خودرو می‌توان یک‌چهارم مایل یا 402 متر را در 11.5 ثانیه طی کرد. توان کششی دورانگوی جدید حدود 3950 کیلوگرم است. یعنی حتی از کادیلاک اسکالید غول‌آسا هم بیشتر.

کابین دوج دورانگو SRT هل‌کت

اگرچه قیمت نهایی این مدل هنوز مشخص نشده است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که کمی بالاتر از 80 هزار دلار قیمت‌گذاری شود. این در حالی است که قیمت پایه ارزان‌ترین مدل از 30,795 دلار آغاز خواهد شد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران