در دو نسخه بنزینی و دیزلی

معرفی اشکودا اکتاویا RS مدل 2021

14 تیر 1399 16:10

چهارماه پس از معرفی اکتاویا RS Iv پلاگین هیبرید، اشکودا اکنون نسخه‌های قدرتمندتر از این مدل را با پیشرانه‌های بنزین‌سوز و دیزل و البته با پسوند RS در کنار نام این خودرو معرفی کرده است.

اشکودا اکتاویا RS در دو نسخه بنزینی و دیزلی تولید خواهد شد که به ترتیب 245 و 200 اسب‌بخار قدرت دارند.همچون فولکس‌واگن گلف GTI و GTD، اکتاویا RS از پیشرانه 2 لیتری TSI به قدرت 245 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 370 نیوتن‌متر بهره‌مند شده که این نیرو از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته DSG به محور جلوی خودرو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل برابر با 6.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

اما نسخه دیزل این خودرو به پیشرانه 2 لیتری TDI با قدرت 200 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 400 نیوتن‌متر مجهز شده که این مدل را به قوی‌ترین نسخه دیزل ساخته شده از اکتاویا تبدیل می‌کند. این مدل به صورت استاندارد دیفرانسیل-جلو بوده اما می‌توان آن را با سامانه AWD نیز سفارش داد که در این صورت شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن 6.8 ثانیه و حداکثر سرعت نیز 243 کیلومتر برساعت خواهد بود. اکتاویا RS در نسخه دیزل تنها با جعبه‌دنده DSG عرضه می‌شود.

اشکودا اکتاویا RS مدل 2021

اکتاویا RS در تمام نسخه‌ها به سیستم تعلیق بازنگری شده با آرایش چنداتصالی در عقب مجهز شده که ارتفاع آن نیز 15 میلی‌متر نسبت به مدل استاندارد کاهش یافته است. با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر الکترونیکی را سفارش داد ضمن این‌که در نسخه بنزین‌سوز می‌توان از دیفرانسیل لغزش محدود هم بهره برد.

رینگ‌های 18 و 19 اینچی انحصاری برای این مدل، چراغ‌های مه‌شکن LED، طرح خشن سپرها، خروجی دوگانه اگزوز، اسپویلر عقب و جزئیات مشکی روی بدنه جزء موارد انحصاری طراحی بدنه اکتاویا RS به شمار می‌آید.

نسل های مختلف اشکودا اکتاویا RS

در فضای داخلی نیز نمایشگر بزرگتر اطلاعات سرگرمی با گرافیک اختصاصی این مدل و همچنین استفاده فراوان از آلکانترا و فیبرکربن در پوشش قطعات و تریم داخلی این خودرو، آن را از سایر نسخه‌های اکتاویا متمایز ساخته است.

پس از معرفی نسخه‌های RS, اسکات و G-Tec از اکتاویا، انتظار داریم مدل Laurin & Klement در آینده نزدیک و البته اواخر عمر نسل فعلی این خودرو معرفی شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران