قوی‌ترین سدان دنیا

دوج چارجر SRT هلکت Redeye آمد

14 تیر 1399 22:00

وقتی دوج از ترکیب SRT، Hellcat و Redeye استفاده می‌کند باید منتظر یک اتفاق ترسناک بود. مدل 2021 سدان چارجر با این ترکیب معرفی شده تا رعشه بر اندام رقبای اروپایی خود بیندازد.

این خودرو به لطف خروجی 797 اسب‌بخاری و گشتاور 959 نیوتن‌متری‌اش تبدیل به قوی‌ترین سدان دنیا شده است.فرزند جدید خانواده چارجرها با یک افتخارآفرینی روی کار آمده است. این خودرو به لطف خروجی 797 اسب‌بخاری و گشتاور 959 نیوتن‌متری‌اش تبدیل به قوی‌ترین سدان دنیا شده است. البته دوج تلاش فراوانی برای ثبت رکورد سریع‌ترین سدان دنیا هم کرده بود ولی خبر بد این است که این رکورد در اختیار ب‌ام‌و آلپینا B7 قرار دارد. با این حال شرکت از راه سیاسی این رکورد را از آن خود می‌داند. چراکه مدعی است چارجر جدید سریع‌ترین سدان تولید انبوه دنیا شده است.

هرچه هست این خودرو نیز مانند برادر غول‌پیکر خود چلنجر Redeye نیز از پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل استفاده می‌کند. پیشرانه‌ای‌ که تمام پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و حتی مکانیزم روانکاری آن بهینه‌سازی شده است.

دوج چارجر SRT هلکت مدل Redeye

توربوشارژر حجیم 2.7 لیتری این خودرو به راحتی 14.5 پوند نیروی تقویت‌شده را درون پیشرانه تزریق می‌کند. استفاده از سیستم خنک‌کاری مدرن بعد از فشار سنگین، نشان از توانایی‌های جسورانه چارجر جدید دارد.

با این خودرو می‌توان یک‌چهارم مایل یا 402 متر را در 10.6 ثانیه آن هم با سرعت 206 کیلومتر برساعت طی کرد. این در حالی است که شتاب صفر تا صد آن 3 ثانیه ثبت شده است.

دوج صراحتاً درباره نوع تایرهای این خودرو صحبت نکرده است اما می‌دانیم برای آن از تایرهای 305.35 میلی‌متری 20 اینچی با برند پیرلی استفاده خواهد کرد. به نظر نمی‌رسد که چارجر جدید تغییری در جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک خود اعمال کرده باشد.

هنوز قیمت انواع دوج چارجر مدل 2021 اعلام نشده، اما احتمالاً نسخه SRT هلکت Redeye بالای 80 هزار دلار قیمت خواهد خورد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران