بازگشت پس از 24 سال

فورد برانکو 2021 معرفی شد

24 تیر 1399 21:40

در میان انبوه اتفاقات ناخوشایند سال 2020، معرفی نسل جدید فورد برانکو را می‌توان یکی از بهترین اخبار این مدت دانست. این خودرو با سابقه درخشانی که در نسل‌های گذشته دارد، رقبای قدری همچون جیپ رانگلر را به مبارزه طلبیده و مطمئناً نظر اقشار گوناگون را به سوی خود جلب خواهد کرد.

فورد نسل جدید برانکو را به صورت همزمان دارای توانایی‌های سری F و روح اسپرت موستانگ توصیف کرده.فورد پس از 31 سال تولید مدل برانکو، در سال 1996 آن را از خط تولید کنار گذاشت، اما گویا خودروساز آمریکایی پس از 24 سال جای خالی این مدل را حس کرده و آن را با چهره‌ای شبیه به مدل اولیه که در 1966 معرفی شد، به علاقمندان عرضه نموده است.

فورد نسل جدید برانکو را به صورت همزمان دارای توانایی‌های سری F و روح اسپرت موستانگ توصیف کرده که همین اظهارنظر می‌تواند جایگاه برانکو در میان محصولات فورد را به خوبی تعریف نماید.

طراحی فورد برانکو

همانطور که گفته شد چهره نسل جدید فورد برانکو تاحد زیادی از مدل 1966 این خودرو الهام گرفته و پر از گوشه‌ها و زوایای تیز است تا ماهیت خشن و مقاوم این خودرو را به رخ بکشد.

مقایسه طراحی نسل های مختلف فورد برانکو

به نظر می‌رسد تیم طراحی این خودرو به سرپرستی آقای Paul Wraith از اضافه کردن هرگونه تزئین بی‌مورد همچون نوارهای کرومی و غیره صرفنظر کرده و در عوض موارد جالب دیگری به این مدل افزوده‌اند که بسیار کاربردی خواهد بود. درهای این خودرو بدون فریم بوده و می‌توان این قطعات را نیز مثل پنل‌های روی سقف، درصورت تمایل حذف کرد.

همچون مدل 1966، گوشه‌های کاپوت بفورد رانکو 2021 نیز قطعاتی نصب شده که می‌توان حدود ابعاد این بخش را متوجه شد. آینه‌های جانبی نیز روی بدنه نصب شده تا درصورت جدا کردن درها، مشکلی از بابت دید جانبی وجود نداشته باشد.

فورد مدل سه در برانکو را به صورت استاندارد با سقف ثابت 3 تکه‌ای عرضه می‌کند که می‌توان دو قسمت آن را برداشت. در صورت سفارش مشتری امکان حذف بخش سوم نیز فراهم می‌شود. در مدل چهار در سقف به صورت بازشو بوده اما بنابر سفارش می‌توان سقف هاردتاپ چهار تکه‌ای را نیز دریافت کرد.

نسخه چهاردر فورد برانکو مدل 2021

برای پوشش بدنه فورد برانکو 15 رنگ پیشنهاد شده که در میان آن‌ها می‌توان سفید آکسفورد و قرمز مسابقه‌ای را نیز یافت، رنگ‌هایی که از سال‌ها قبل در محصولات این شرکت همچون موستانگ استفاده شده است. در کنار این‌ها رنگ‌های جدیدی چون آبی تیره، خاکستری کاکتوس، قرمز لوسید و البته نارنجی Cyber را نیز می‌توان انتخاب کرد که این مورد اخیر قبلاً روی موستانگ مک-ای دیده شده است. رنگ سقف به صورت استاندارد مشکی بوده اما می‌توان آن را به رنگ سفید یا هماهنگ با بدنه سفارش داد.

کابین و امکانات فورد برانکو

طراحی کابین فورد برانکو همچون سایر بخش‌های آن از ساختاری ماژولار بهره‌مند شده و ساختاری مربع شکل دارد. روی داشبورد قطعه‌ای برای نصب تلفن همراه یا دستگاه مسیریاب پیش‌بینی شده که حواس راننده از مسیر منحرف نشود. در این بخش یک خروجی 12 ولت نیز به چشم می‌خورد.

در کابین این خودرو تعدادی دستگیره دیده می‌شود که با سلیقه خریدار می‌توان آنها را حذف کرد ضمن این‌که امکان تعویض کمربندهای با نشان نقره‌ای BRONCO با سایر نمونه‌ها نیز وجود دارد. پوشش‌ها در فضای داخلی برانکو از نوع ضدآب بوده و در کف آن پیچ‌های تخلیه آب پیش‌بینی شده تا در صورت باز بودن سقف نیز نگرانی بابت خیس شدن فضای کابین وجود نداشته باشد.

نمایشگر روی داشبورد به همراه آخرین نسل سیستم اطلاعات سرگرمی اختصاصی فورد یعنی Sync 4 با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه تعداد زیادی نرم‌افزارهای مفید و نمایش بیش از یک هزار نقشه مربوط به مسیرهای آفرود، یکی از مهمترین امکانات فورد برانکو به شمار می‌آید.

کابین فورد برانکو مدل 2021

غیر از این نقشه‌ها، رینگ 17 و تایرهای 35 اینچی مناسب آفرود، سیستم چهار چرخ محرک بروزرسانی شده، قفل دیفرانسیل چرخ‌های جلو و عقب، HOSS یا سیستم پایداری آفرود روی سیستم تعلیق با کمک‌فنرهایBilstein  و سامانه‌های دیگر نیز برای پیمایش مسیرهای آفرود به فورد برانکو یاری می‌رسانند. سامانه‌های مذکور شامل سیستم نوآورانه Trail Control که درحقیقت کروزکنترل مناسب مسیرهای آفرود بوده، سامانه Trail One-Pedal Drive که عبور از مسیرهای سنگلاخ را راحت‌تر می‌سازد و در نهایت Trail Turn Assist یا دستیار دورزدن تریل که به واسطه تقسیم مناسب گشتاور به کاهش شعاع گردش خودرو کمک می‌کند، خواهد بود.

در کنار تمام این سیستم‌ها، یک دوربین دید 360 درجه برای کنترل گوشه‌های بدنه و محیط اطراف فورد برانکو به راننده یاری می‌رساند.

انواع تریم‌های فورد برانکو

فورد برانکو 2021 در شش تریم عرضه می‌شود که نمایشگر لمسی 8 اینچی و چراغ‌های LED جلو در تمام آن‌ها استاندارد خواهد بود.

در تریم Big Bend مواردی همچون فناوری Co-Pilot 360 فورد به آن اضافه می‌شود. نسخه Big Bend از برانکو نیز به جلوپنجره خاکستری، شیشه های دودی عقب و روکش چرمی برای فرمان و جعبه‌دنده مجهز شده است.

در تریم Black Diamond قطعات مناسب آفرود همچون سپرهای استیل و پوشش ضدآب صندلی‌ها به همراه پیچ تخلیه مایعات در کف خودرو نصب شده تا این مدل را به گزینه‌ای مناسب برای راندن در سفرهای ماجراجویانه تبدیل کند.

در تریم Outer Banks تجهیزات لوکس همچون رینگ‌های براق، چراغ‌های LED، گرمکن صندلی‌ها، نمایشگر 12 اینچی روی داشبورد و پوشش چرم صندلی‌ها، به صورت استاندارد ارائه می‌شود ضمن این‌که دستگیره درها، پوشش آینه‌های جانبی و گلگیرها هماهنگ با رنگ بدنه رنگ‌آمیزی خواهد شد.

فورد تریم Wildtrak از برانکو را به عنوان خودرویی مناسب برای صحرانوردی توصیف کرده چراکه به پیشرانه شش سیلندر 2.7 لیتری توئین توربو و جعبه‌دنده اتوماتیک مجهز شده است.

تریم Badlands به عنوان نسخه پرچمدار برانکو و نزدیک‌ترین رقیب رانگلر روبیکان شناخته می‌شود چراکه تجهیزات سایر تریم‌ها را با تجهیزات آفرود به صورت توامان دارد.

فورد تریم First Edition را در تیراژ محدود تولید خواهد کرد، خودرویی که بنابر ادعای سازنده به تجهیزات فنی Badlands، کابین مشابه با Outer Banks و ظاهر شبیه به Wildtrak مزین می‌شود. بد نیست بدانید تنها سه ساعت پس از معرفی فورد برانکو، ظرفیت سفارش تریم First Edition به پایان رسید.

نباید فراموش کرد که فورد قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالایی برای برانکو درنظر گرفته تاجایی که در زمان عرضه نسخه‌های دو و چهار در این خودرو در بهار 2021، بیش از 200 قطعه لوازم جانبی نیز توسط این شرکت عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی و پیشرانه‌های فورد برانکو

پیشرانه استاندارد فورد برانکو نمونه 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست مجهز به توربوشارژر بوده که 270 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک (سفارشی) به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. در مورد مصرف سوخت برانکو هیچ رقمی اعلام نشده اما فورد رنجر که از همین پیشرانه و جعبه‌دنده بهره‌مند شده، در شهر و اتوبان مصرف سوختی به ترتیب برابر با 11.7 و 10 لیتر بر صد کیلومتر داشته که البته با توجه به وزن و آیرودینامیک متفاوت برانکو، نمی‌توان روی این اعداد خیلی حساب کرد.

نسخه قوی‌تر این خودرو با پیشرانه 2.7 لیتری شش سیلندر توئین توربو همراه خواهد بود که 310 اسب‌بخار قدرت و 542 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل تنها با جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. با توجه به تمایل فورد در سال‌های اخیر به نصب پیشرانه‌های کم‌حجم در محصولات خود، به نظر می‌رسد احتمال نصب پیشرانه هست سیلندر در سینه برانکو نیز منتفی باشد.

سیستم چهارچرخ محرک فورد برانکو مدل 2021

بد نیست بدانید این خودرو با دو سامانه چهار چرخ محرک عرضه می‌شود که نوع استاندارد شبیه به نمونه‌های متداول بوده و حالت‌های 2H, 4H و 4L را برای رانندگی آماده می‌کند ولی نمونه دوم به ترنسفرکیس الکترومکانیکال مجهز شده که قدرت بیشتری داشته و حالت 4H نیز به آن اضافه می‌شود.

قابلیت بارگیری فورد برانکو مدل 2021

ظرفیت یدک‌کشی این خودرو برابر با 1.5 تن و ظرفیت بارگیری آن در مدل‌های دو و چهار در به ترتیب 530 و 621 کیلوگرم اعلام شده که البته با برداشتن پنل‌های سقف، بین 50 تا 200 کیلوگرم به آن افزوده خواهد شد.

فاصله کف از زمین برابر با 294 میلی‌متر و زوایای ورود و خروج برانکو به ترتیب 29 و 37.2 درجه اعلام شده است.

قیمت فورد برانکو

قیمت برانکو برای نسخه پایه برابر با 28,500 دلار تعیین شده که تا 48,875 دلار برای تریم Badlands افزایش می‌یابد. تمام نمونه‌های تریم First Edition نیز با قیمت 59,305 دلار به فروش رسیده‌اند.

پذیرش سفارش برای تمام نسخه‌های برانکو از هم‌اکنون و با پرداخت یکصد دلار امکان‌پذیر است.

دیدگاه کاربران