پیکاپی با 800 اسب‌بخار قدرت

معرفی نسخه SVE Yenko از شورولت سیلورادو

30 تیر 1399 12:06

به نظر می‌رسد افرادی که سودای خرید یک شورولت سیلورادو بسیار قدرتمند را در سر می‌پرورانند، اکنون دیگر فاصله چندانی تا دستیابی به این آرزو ندارند چراکه شرکت Specialty Vehicle Engineering (SVE) اقدام به ساخت نمونه‌ای بسیار قدرتمند از این خودرو با نام Yenko S/C Silverado  کرده است.

سیلورادو Yenko S/C از یک پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری با 800 اسب‌بخار بهره می‌برد، شده که با دست ساخته شده است.البته نسخه استاندارد شورولت سیلورادو خودروی خوبی بشمار می‌آید و فروش بیش از 250 هزار دستگاه از آن در نیمه اول سال 2020 می‌تواند اثبات این ادعا باشد. ولی مطمئناً افرادی هستند که علاوه‌بر قابلیت‌های این خودرو به عنوان یک پیکاپ، خواهان عملکرد فنی متفاوتی از آن نیز باشند.

برای ساخت نسخه قدرتمند از سیلورادو، شرکت SVE از سال گذشته میلادی همکاری نزدیکی با شورولت آغاز کرده است. این همکاری به غیر از ساخت مدل Yenko S/C Silverado، به انتقال دانش و فناوری حاصل از تجربه متخصصان SVE در زمینه کار روی سوپرشارژر نیز منجر شده است. این شرکت که پیش از این خودرویی همچون GMC Syclone را معرفی کرده، در همکاری جدید با خودروساز آمریکایی بیشتر به خطوط تولید این شرکت نزدیک شده و گویا روی سایر محصولات GM نیز تغییراتی اعمال نموده که البته فعلا درباره این خودروها و پیشرانه آنها اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

درهرحال Yenko S/C Silverado به یک پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتری مجهز شده که با دست ساخته شده است. این نیروگاه قدرتمند به سیستم انتقال قدرت بروزرسانی شده‌ای متصل شده که شامل کیت جدید کلاچ و مبدل گشتاور تقویت شده خواهد بود. قدرت خروجی این مجموعه برابر با 800 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن نیز 976 نیوتن‌متر اعلام شده است.

سیستم تعلیق بروزرسانی شده، سیستم اگزوز تیون شده  و امکان انتخاب از میان حالت‌های 2WD  و 4WD، دیسک‌های بزرگ ترمز ساخت برمبو با قابلیت رنگ‌آمیزی سفارشی و رینگ‌های 22 اینچی در سه رنگ مختلف جزء سایر تغییرات این خودرو نسبت به مدل استاندارد بشمار می‌آید.

نسخه SVE Yenko از شورولت سیلورادو

Yenko S/C Silverado را می‌توان از طریق نمایندگی‌های شورولت خریداری کرد ضمن این‌که خدمات این خودرو نیز از همین طریق قابل دستیابی خواهد بود.

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده اما قرار است تنها 50 دستگاه از آن تولید شود.

دیدگاه کاربران