کانسپتی متفاوت از کارآموزان اشکودا

اسلاویا؛ یک اسپیدستر هیجان‌انگیز

1 مرداد 1399 15:01

هرچند اشکودا تاکنون خودروهای جالبی همچون اوکتاویا RS، کودیاک RS و نسخه‌ای از ساپرب به قدرت 280 اسب‌بخار را تولید کرده و سایر محصولات آن نیز خودروهایی کاربردی و باکیفیت با زیرساخت مشترک با محصولات فولکس‌واگن هستند ولی نمی‌توان این شرکت را به عنوان سازنده خودروهای هیجان‌انگیز به حساب آورد.

اشکودا تصمیم گرفته با طرحی از یک خودروی جدید، کمی روح هیجان را به خطوط تولید خود تزریق نماید که البته انجام این وظیفه برعهده کارآموزان شرکت گذاشته شده است.اکنون این برند اهل چک تصمیم گرفته با طرحی از یک خودروی جدید، کمی روح هیجان را به خطوط تولید خود تزریق نماید که البته انجام این وظیفه برعهده کارآموزان شرکت گذاشته شده است. بدین منظور شاسی مدل اسکالا که یک هاچ‌بک پنج نفره بوده در اختیار این گروه قرار گرفته تا خودروی تحقیقاتی روی آن ساخته شود.

باید اعتراف کنیم نتیجه بسیار جالب از کاردرآمده چراکه این طراحان تازه کار موفق شده‌اند یک خودروی پنج در هاچ‌بک خانوادگی را به یک خودروی دونفره روباز تبدیل نمایند. چهره اسپرت و بدون سقف این خودرو یادآور یکی از محصولات جالب اشکودا در دوران قبل از مالکیت فولکس‌واگن بر این برند یعنی 1100 OHC بوده که در سال 1957 معرفی شد.

رینگ‌های 20 اینچی این خودروی روباز از مدل شاسی‌بلند کودیاک RS a.k.a به عاریت گرفته شده که به عنوان سریع‌ترین شاسی بلند هفت نفره پیست نوربورگ‌رینگ شناخته می‌شود.

کانسپت اشکودا اسلاویا

برآمدگی پشت صندلی‌های جلو فرم اسپیدستر خودرو را کاملاً نمایان کرده و روی در صندوق نیز یک باله مشکی براق نصب شده است. به واسطه حذف درهای عقب و سقف، وزن کلی اشکودا اسلاویا نسبت به مدل هاچ‌بک اسکالا کمتر شده و به تنها 1210 کیلوگرم رسیده است.

چراغ‌های جدید جلو و عقب، چراغ‌های LED زیر رکاب‌های جانبی که از اسکالا Monte Carlo برگرفته شده، سیستم صوتی به قدرت 320 وات به همراه ساب‌ووفر 2250 وات و صندلی‌های اسپرت با کمربندهای چهارنقطه‌ای را می‌توان جزء سایر ویژگی‌های مهم اشکودا اسلاویا به شمار آورد.

کابین کانسپت اشکودا اسلاویا

همچون مدل استاندارد اسکالا، این خودروی تحقیقاتی نیز به پیشرانه 1.5 لیتری بنزین‌سوز توربوشارژ مجهز شده که 150 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته DSG به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. تنها تغییر فنی اعمال شده روی اسلاویا را باید سیستم اگزوز اسپرت آن دانست که البته اشکودا جزئیاتی درباره آن منتشر نکرده است.

همچون شش خودروی دیگری که قبلاً توسط کارآموزان اشکودا طراحی و ساخته شده ، اسلاویا نیز به عنوان یک نمونه منحصربه‌فرد باقی خواهد ماند. بد نیست بدانید نام اسلاویا که برای این خودرو انتخاب شده، متعلق به یکی از اولین دوچرخه‌های ساخته شده توسط اشکودا در اولین سال‌های فعالیت این برند بوده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران