در دو نسخه بنزینی و برقی

بی‌وای‌دی سانگ پلاس از راه رسید

1 مرداد 1399 15:30

جدیدترین ویرایش از بی‌وای‌دی سانگ با اسم پلاس رونمایی شد. خودرویی که به گفته سازنده چینی یکی از مدرن‌ترین کراس‌اورهای بازار خواهد بود. این خودرو می‌آید تا فضای خالی بین سانگ پرو و دیگر شاسی‌بلند شرکت یعنی تانگ را تکمیل کند.

در سبد فروش بی‌وای‌دی سانگ پلاس هم نسخه بنزینی دیده می‌شود و هم برقی.بی‌وای‌دی در همین ابتدای کار سانگ پلاس را قدرتمند نشان داده است. چراکه در سبد فروش آن هم نسخه بنزینی دیده می‌شود و هم برقی. باید اعتراف کرد که این خودرو از نظر طراحی نسبت به سایر چینی‌ها کاملاً سرآمد است. به طوری که خود را در حد و اندازه‌های محصولات اروپایی نشان می‌دهد. یکی از دلایل این موفقیت حضور ولفگانگ ایگر سرطراح پیشن آئودی و آلفارومئو به‌عنوان مجری اصلی طرح بوده است.

با مقایسه طول این خودرو (4705 میلی‌متر) و طول سانگ پرو (4650 میلی‌متر) به وضوح می‌توان برتری نسبی آن را در بحث فضای داخلی حس کرد. به عبارت دیگر، بی‌وای‌دی ویرایش جدید سانگ را به میتسوبیشی اوتلندر و اشکودا کودیاک نزدیک‌تر کرده است.

برخی از مهم‌ترین تجهیزات این خودرو را می‌توان سیستک تعلیق چندپیونده، دیفرانسیل الکترونیکی و چراغ‌های تمام LED نام برد. اما بی‌شک یکی از جذاب‌ترین المان‌های داخلی این خودرو نمایشگر بزرگ 12.8 اینچی آن است که می‌تواند با چرخشی 90 درجه هم به صورت افقی استفاده شود و هم عمودی.

بی‌وای‌دی برای سانگ پلاس یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 185 اسب‌بخار در نظر گرفته است. شنیده‌ها حاکی از آن است که نسخه برقی آن نیز با قدرتی مشابه تولید در دسترس است. این مدل با یک بار شارژ می‌تواند تا 505 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

نسخه برقی بی‌وای‌دی سانگ پلاس

بی‌وای‌دی قیمت پایه سانگ پلاس را هنوز اعلام نکرده است. اما از پیش‌تر می‌دانستیم که مدل سانگ پرو 13 هزار دلار و مدل تانگ 19 هزار دلار قیمت خورده‌اند. سانگ پلاس تا پیش از پایان تابستان به دست مشتریان خواهد رسید.

دیدگاه کاربران