یک هاچ‌بکی سریع و قدرتمند

مینی JCW با تیونینگ منهارت

4 مرداد 1399 15:59

از سال 2006 تاکنون سه نسل از مینی JCW به عنوان قوی‌ترین نسخه از این هاچ‌بک جمع‌وجور، نظر علاقمندان هاچ‌بک‌های داغ را به سوی خود جلب نموده است. جدیدترین نسل این خودرو اکنون به دست متخصصان شرکت منهارت سپرده شده تا به لطف تغییرات فنی، تحولاتی اساسی را تجربه نماید.

این خودروی کوچک 350 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد.قدرت این خودرو در حالت استاندارد برابر با 301 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 450 نیوتن‌متر است ولی منهارت این ارقام را به ترتیب به 350 اسب‌بخار و 530 نیوتن‌متر افزایش داده است.

این اتفاق به یاری برنامه‌ریزی مجدد ECU پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ واقع شده ضمن این‌که اینترکولر جدید ساخت Airtec، سیستم اگزوز اسپرت با کنترل چهار مرحله‌ای و فیلتر بنزین جدید نیز جایگزین قطعات قبلی شده است.

هرچند منهارت اجزای سیستم تعلیق را تغییر نداده ولی ارتفاع کلی خودرو را به میزان 20 و 15 میلی‌متر در محورهای جلو و عقب کاهش داده است. البته منهارت اعلام کرده که در حال کار روی یک سیستم تعلیق برای این خودرو است.

مینی JCW با تیونینگ منهارت

رینگ‌های 19 اینچی مشکی مات با طرح اختصاصی منهارت، باله بزرگ عقب، قطعات الحاقی به گلگیرها و نوارها و جزئیات طلایی رنگ برای تزئین بدنه جزء مهمترین تغییرات ظاهری بوده که توسط منهارت روی مینی اعمال شده است.

غیر از این‌ها امکان سفارش مواردی دیگر مثل نشانگر دیجیتال چندکاره نیز وجود دارد. روی یک میله عرضی طلایی رنگ که در بخش محفظه بار نصب شده، حروف Manhart با رنگ مشکی حک شده است.

منهارت قصد دارد تعداد محدودی از این مدل که با نام GP3 F350 شناخته می‌شود را تولید کند اما این پایان ماجرا نیست چراکه این شرکت تیونر تصمیم گرفته ظرف چند ماه آینده تعدادی خودروی سفارشی دیگر نیز براساس مینی JCW تولید نماید که به قطعات سفارشی بدنه و کیت تقویت پیشرانه مجهز خواهند بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران