درخشش ستاره چینی

تیونینگ ویژه برای چری آریزو 6

5 مرداد 1399 15:53

شرکت چری به تازگی نمونه‌ای تغییر یافته از سدان آریزو 6 را با نام آریزو استار در نمایشگاه خودرو چنگدو به نمایش گذاشته تا قابلیت‌های محصولات خود برای شخصی‌سازی را به رخ مشتریان کشیده و در عین حال تصور ذهنی موجود در اذهان عمومی نسبت به این برند را بهبود ببخشد. البته چری نسبت به آینده این مدل سکوت کرده ولی به هرحال این خودرو پروژه‌ای رسمی بوده که تحت همکاری این خودروساز و یک تیم تیونینگ انجام شده است.

به جرات می‌توان ادعا کرد به واسطه قطعات افروده شده روی بدنه، شناسایی آن به عنوان آریزو 6 کار چندان راحتی نیست.مدل مذکور درواقع براساس شاسی سدان چری آریزو 6 شکل گرفته و تا حدی نمونه تغییر شکل یافته از آن به حساب می‌آید ولی به جرات می‌توان ادعا کرد به واسطه قطعات افروده شده روی بدنه، شناسایی آن به عنوان آریزو 6 کار چندان راحتی نیست. طراحی سپرها و چراغ‌های جلو و عقب، کاپوت و در صندوق، باله عقب، گلگیرها و درها نسبت به نمونه پایه تغییر کرده و می‌توان گفت از پوسته آریزو 6 تقریبا چیزی باقی نمانده است.

حتی دستگیره درها نیز تغییر کرده و درهای جلو از نمونه‌های مخفی شونده برخوردار شده درحالی‌که درهای عقب این خودرو حذف شده و به صورت یکپارچه با بدنه درآمده است.

اگر سازندگان خودروی آزمایشی چری استار در بخش فنی آن تغییری اعمال نکرده باشند، احتمالاً در این خودرو نیز شاهد نصب پیشرانه 1.5 لیتری توربو چهار سیلندر هستیم که در چری آریزو 6 استاندارد نصب شده است. این پیشرانه در دو نسخه عرضه می‌شود که اولی 147 اسب‌بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور و نمونه دومی نیز 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه‌ها را می‌توان به همراه جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا خودکار CVT انتخاب کرد. طبق اعلام سازنده، جعبه‌دنده CVT آریزو می‌تواند 9 دنده را شبیه‌سازی نماید.

تیونینگ ویژه برای چری آریزو 6

در این خودرو نیروی پیشرانه تنها به چرخ‌های جلو منتقل شده و سیستم تعلیق نیز همچون سایر خودروهای ارزان‌قیمت، با آرایش مک‌فرسون در محور جلو و میله پیچشی در عقب طراحی شده است.

درحالی‌که قیمت پایه چری آریزو 6 با پیشرانه توربو 79,900 یوان تعیین شده، باید برای این مدل قیمتی بالاتر در نظر گرفت.

دیدگاه کاربران