کایی ژواندو؛ محصولی جدید از زیرمجموعه چری

برند کایی (Kaiyi) که در سال 2014 به عنوان زیرمجموعه‌­ای از گروه چری اعلام موجودیت کرده، قصد دارد یک سدان جدید به نام ژواندو (Xuandu) را از ماه آگوست یا سپتامبر وارد بازار نماید.

شرکت کایی قصد دارد این محصول را با قیمتی در حدود 9100 دلار روانه بازار نماید.درصد مالکیت چری در کایی اکنون به 47.82 درصد کاهش یافته و کنترل اصلی این برند از سال 2018 بر عهده گروه وولیانگ (Wuliangye Group) قرار گرفته است، ولی پشتیبانی فنی و مرکز تحقیق و توسعه همچنان زیرنظر چری قرار دارد. این برند در ابتدا با هدف تولید سالیانه 150 هزار دستگاه خودرو آغاز به کار کرد، ولی آمار فروش 8851 دستگاهی در نیمه اول سال 2021، استفاده تنها 11.8 درصدی از ظرفیت خطوط تولید را نشان می­‌دهد. البته مقداری از عدم توفیق برند کایی را می‌­توان به عدم تولید محصولی در رده شاسی‌­بلندهای میان سایز و بزرگ مرتبط دانست، امری که احتمالاً به دلیل جلوگیری از رقابت درون خانوادگی با سایر محصولات چری اتفاق افتاده است. ولی به نظر می‌رسد با افزایش تمرکز این شرکت بر تنوع محصولات، مشکلات آن تاحد زیادی رفع شود. مدیریت این برند اکنون تصمیم گرفته سالانه یک یا دو مدل جدید را معرفی نماید.

کابین و فضای سرنشین های سدان اقتصادی چری کایی ژواندو

با نگاهی به فرم کلی و ابعاد بدنه کایی ژواندو، می­‌توان به راحتی دریافت که این محصول جدید براساس چری آریزو 7 شکل گرفته، خودرویی که در سال 2013 به عنوان یک نمونه آزمایشی معرفی شد، ولی پس از مدتی از برنامه تولید کنار رفت. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورهای این خودرو به ترتیب 4.666، 1.825، 1.483 و 2.7 متر است، که نشان از کابینی جادار برای این مدل دارد.

فرم کلی بدنه از خطوط ساده شکل گرفته و آریزو 7 را به یاد می‌­آورد، اما فرم سپر، جلوپنجره و چراغ‌های جلو و عقب کاملاً تغییر کرده و برخی موارد تازه مثل رکاب­‌های جانبی، آینه­‌های جانبی مشکی و رینگ‌های دو رنگ به خودرو اضافه شده است.

کایی ژواندو؛ محصولی جدید از زیرمجموعه چری

طراحی فضای کابین هم نسبت به آنچه در سال 2013 برای آریزو 7 پیشنهاد شده بود، کاملاً متحول شده است و جزئیاتی مدرن مثل نمایشگر ایستاده، ترمز دستی برقی، سیستم پارک خودکار و اجزای کرومی را به همراه دارد.

پیشرانه درنظر گرفته شده برای کایی ژواندو نیز همان نیروگاه 1.5 لیتری موجود در آریزو 5 پلاس با کد فنی SQRE4T15C است، که 156 اسب‌­بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند.

به نظر می­‌رسد سیستم تعلیق عقب تحت همان سیستم مولتی‌لینک مستقل در عقب است، که برای چری آریزو 7 طراحی شده بود.

کایی ژواندو؛ محصولی جدید از زیرمجموعه چری

از رقبای مستقیم این خودرو می‌­توان به جیلی امگرند و چانگان ایدو اشاره کرد. به نظر می‌­رسد نخستین راهکار کایی ژواندو برای کسب موفقیت، عرضه با قیمتی کمتر از رقبا باشد. البته گویا شرکت سازنده به این امر توجه داشته و قصد دارد این محصول را با قیمتی در حدود 9100 دلار روانه بازار نماید. بد نیست بدانید که جزیره ماداگاسکار به عنوان نخستین مقصد صادراتی این محصول معرفی شده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : inf.news