مجهز به جعبه‌دنده DCT

معرفی مدل 2021 از هیوندای ولستر N

9 مرداد 1399 16:00

هیوندای نسخه جدیدی از ولستر 2021 را برای عرضه به مشتریان آمریکایی آماده کرده که جعبه‌دنده شش سرعته دستی مدل قبلی را واگذاشته و در عوض به نسخه دوکلاچه خیس هشت سرعته مجهز شده است. این هاچ‌بک داغ از ماه اکتبر وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد اما فعلاً خبری درباره قیمت آن در دست نیست.

هیوندای ولستر N به یاری جعبه‌دنده DCT ظرف 5.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.جعبه‌دنده جدید ولستر N توسط هیوندای توسعه یافته و به لانچ کنترل (قابلیت کنترل شروع حرکت) و پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان نیز مجهز شده است. در هنگامی که بیش از 90 درصد ظرفیت پدال گاز در زیر پای راننده فشرده شود، سیستم توزیع قدرت N (N Power Shift) فعال شده و میزان گشتاور ارسالی به چرخ‌ها را تنظیم می‌نماید.

هیوندای ولستر N با جعبه‌دنده DCT می‌تواند ظرف 5.6 ثانیه به سرعت یکصد کیلومتر برساعت دست یابد که 0.2 ثانیه سریع‌تر از مدل مجهز به جعبه‌دنده دستی خواهد بود. راننده خودرو با فعال نمودن حالت N Grin می‌تواند برای مدت 20 ثانیه حداکثر گشتاوری معادل با 377 نیوتن‌متر در اختیار داشته باشد درحالی‌که این میزان به صورت استاندارد برابر با 353 نیوتن‌متر است.

صندلی‌های اسپرت هیوندای ولستر N به مقدار 2 کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌های قبلی بوده و روی پشتی آن‌ها نشان N حک شده است.

مدل 2021 از هیوندای ولستر N

هیوندای ولستر N مدل 2021  به صورت استاندارد به پکیج پرفورمنس مجهز شده که پیش از این برای دریافت آن باید 2100 دلار مبلغ اضافه پرداخت می‌شد. این بدان معنی است که قدرت 275 اسب‌بخاری پیشرانه، رینگ‌های 19 اینچی با ترمزهای بزرگتر و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی همگی بدون پرداخت مبلغ بیشتر در دسترس راننده این خودرو قرار خواهد داشت.

در زمینه فناوری نیز هیوندای ولستر N مدل 2021 چندان دست و پا بسته ظاهر نشده چراکه مواردی همچون نمایشگر 8 اینچی اطلاعات سرگرمی به همراه مسیریاب، دستیار جلوگیری از برخورد در جلو، دستیار تغییر مسیر، دستیار حفظ حرکت در میان خطوط، هشدار عدم تمرکز راننده، پایش نقاط کور و هشدار برخورد با ترافیک پشت سر را شامل می‌شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران