عرضه تنها در نسخه N

خداحافظی هیوندای ولستر استاندارد از بازار

23 تیر 1400 13:59

هیوندای هفته گذشته برنامه جدید تولید محصولات خود در سال 2022 را اعلام کرد. این تغییرات شامل مدل‌های جدید، تازه‌سازی، به روز‌رسانی و ... است؛ البته تولید برخی مدل‌ها نیز متوقف می‌شوند.

تریم‌های 2.0، پرمیوم 2.0، توربو، R-Spec و Ultimate از هیوندای ولستر حذف می‌شوند و تنها نسخه N باقی خواهد ماند.هیوندای عنوان کرد که تولید نسخه عادی ولستر نیز متوقف خواهد شد و فقط ولستر N، بدون اعمال تغییر، تولید می‌شود. شنیدن این خبر خیلی به دور از انتظار نبود؛ زیرا در ماه آوریل گزارشی مبنی بر نایاب شدن نسخه معمولی ولستر در فروشگاه‌ها، منتشر شد و سپس مطلع شدیم که هیوندای برای حذف ولسترها تلاش کرده و به همین منظور به نمایندگی‌های فروش پول پرداخت می‌کند.

چند روز پس از این ماجرا، هیوندای با حفظ خونسردی کامل، اعلام کرد که تولید ولستر در سال 2022 همچنان ادامه دارد، اما خط تولید آن کمی ساده‌تر خواهد شد. تریم‌های 2.0، پرمیوم 2.0، توربو، R-Spec و Ultimate حذف می‌شوند و تنها نسخه N باقی خواهد ماند.

هیوندای ولستر نسخه N

هیوندای ولستر N، یک هات‌هچ سه در (یک در برای سرنشینان عقب) و چابک را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد که توسط یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 278 اسب‌بخار و گشتاور 353 نیوتن‌متر، مجهز شده است‌. جعبه‌دنده‌ای که هیوندای برای مدل 2021 قرار داده، یک نسخه 8 سرعته دو کلاچه است.

تصمیمی که هیوندای درباره‌ی ولستر اخذ کرده، درست همانند اقدام فولکس‌واگن است. سال 2019 فولکس‌واگن اعلام کرد که عرضه نسخه استاندارد گلف در آمریکا متوقف می‌شود و فقط نسخه‌های قوی‌تر گلف GTI و گلف R قابل ارائه است‌.

توقف تولید نسخه‌های ولستر، اقدام مناسبی برای آینده نسخه N به نظر نمی‌رسد و امیدواریم که در آینده، قربانی کراس‌اورها نشود.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران