یک قدم نزدیک‌تر به رنو تالیسمان

به‌روزرسانی برای سامسونگ SM6

12 مرداد 1399 17:30

برای آن‌ها که تعجب کرده‌اند باید بگوییم که سامسونگ موتور از سال 1994 وارد صنعت خودرو شده است. اولین پروژه این شرکت SM520 نام داشت که بر اساس نیسان ماکسیما بازطراحی شده بود. جدیدترین دستاورد این شرکت ویرایش به‌روزشده SM6 است که درحقیقت همان رنو تالیسمان فرانسوی است.

نسخه قبلی SM6 پیشرانه‌ای متفاوت با تالیسمان داشت که شامل یک قوای محرکه 2 لیتری تنفس طبیعی می‌شد. اما اکنون شرکت کره‌ای از همان پیشرانه اصلی تالیسمان یعنی پکیج‌های 1.3 لیتری توربو 156 اسب‌بخاری و 1.8 لیتری توربو 225 اسب‌بخاری استفاده می‌کند. البته هنوز هم مدل قدیمی 2 لیتری با 140 اسب‌بخار قدرت برای مشتریان سنتی کنار گذاشته شده است. برای سری جدید جعبه‌دنده‌های 7 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

به دنبال تفاوت خاص ظاهری بین طراحی سامسونگ SM6 و رنو تالیسمان نباشید. این خودرو همان سدان فرانسوی است که به صورت ریبجینگ در بازار بومی کره جنوبی عرضه می‌شود. اما با این حال سامسونگ تغییرات خاص خود را نیز در این مدل جدید اعمال کرده است. تغییراتی مانند فریم جدید برای چراغ‌های عقب و جلو. البته به نظر می‌رسد که رنو هنوز به شریک کره‌‌ای خود اجازه استفاده از چراغ‌های تمام LED را نداده است.

سامسونگ SM6

در این خودرو سیستم‌های کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیق‌پذیر، ترمز خودکار و سیستم ماندن در خط به صورت استاندارد تعبیه شده است. یکی از ویژگی‌های خاص سامسونگ SM6 نمایشگر عریض 10.25 اینچی عمودی داخل کابین است که فناوری آن به صورت اختصاصی توسط سامسونگ ارائه می‌شود. نسخه‌های استاندارد این خودرو دارای نمایشگر 9.3 اینچی هستند. جالب‌تر آنکه مدل قبلی نمایشگر 8.7 اینچی داشت.

سامسونگ می‌گوید در بخش مهندسی فراتر از رنو عمل کرده است و سیستم تعلیق و فنربندی SM6 را به مراتب نرم‌تر از رنو تالیسمان ساخته است.

این خودرو در بازار بومی کره جنوبی با قیمت پایه 20 هزار و 500 دلار عرضه می‌شود. در حالی ویرایش فول یا پرمیوم آن قیمتی حدود 29 هزار دلار دارد.

دیدگاه کاربران