همانطور که میدانید، پیش از این، رنو چندین نمونه اولیه – یا همان پروتوتایپ – از تالیسمان نسخه فیسلیفت را با بدنه پوشیده شده در خیابانهای اروپا تست کرده، اقدامی که به نظر میرسد رنو با انجام آن سعی داشته این خودرو را جذاب نشان بدهد. اما حقیقت این است که این خودرو تغییرات قابل توجهی نداشته یا به عبارت دیگر، شاهد یک فیسلیفت جزئی برای تالیسمان هستیم.
”این خودرو تغییرات قابل توجهی نداشته یا به عبارت دیگر، شاهد یک فیسلیفت جزئی برای تالیسمان هستیم. “رنو برای نسخه فیسلیفت از تالیسمان، پیشرانه جدیدی در نظر نگرفته است و همچون گذشته در بازارهای مختلف با پیشرانههای متفاوت احتراق داخلی طرف هستیم و خبری از نسخه پلاگین هیبرید نیست. این پیشرانهها عبارتند از: نسخه بنزینی 4 سیلندر توربو با حجمهای 1.3 و 1.8 که به ترتیب 160 و 225 اسببخار قدرت دارند و نسخههای دیزلی 1.7 و 2 لیتری با قدرتهای 120، 170 و 200 اسببخار.
درست است که ظاهر این خودرو تغییراتی نسبتاً جزئی داشته، اما این خودروساز فرانسوی، تالیسمان را از نظر تکنولوژی مدرنتر کرده است.
تغییرات رنو تالیسمان 2020
در نمای جلو، شاهد تغییر جزئی در طرح قسمت پایین سپر هستیم. رنو برای نسخه فیسلیفت، نوعی چراغهای جلوی LED جدید هم در نظر گرفته، اما این مورد به عنوان یک آپشن ارائه میشود.
در نمای عقب، شاهد گرافیک جدید چراغهای LED هستیم، اما اگر کمی با دقت نگاه کنید، دو نوار کرومی هم در چراغهای عقب تعبیه شده است. این خودروساز فرانسوی، چند رنگ جدید هم برای نسخه فیسلیفت در نظر گرفته است. در نهایت، تغییرات ظاهری نسخه فیسلیفت به رینگهای 17، 18 و 19 اینچی جدید ختم میشود.
همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، رنو چراغهای جلوی LED جدیدی را به عنوان یک آپشن برای این خودرو در نظر گرفته است. طبق ادعای این خودروساز، این چراغها در مقایسه با چراغهای مدلهای قبلی رنو، تا 50 در صد دید بیشتری به راننده میدهند.
در زمینه تکنولوژی، نسخه فیسلیفت به سیستمهای کمکی راننده پیشرفته جدیدی هم مجهز شده است.
همانطور که در تصاویر مشاهده میکنید، اولین موضوعی که در کابین این خودرو جلب توجه میکند، یک صفحه نمایش 10.2 اینچی جدید است که نقش یک پشت آمپر کاملاً دیجیتالی را ایفا میکند. در نسخه پیش از فیسلیفت، شاهد یک پشت آمپر نیمه دیجیتال بودیم.
آمار فروش رنو تالیسمان در مقایسه با رقابی اروپایی قدرش همانند فولکسواگن پاسات، اشکودا ساپرب، اپل اینزیگنیا و فورد موندئو کمتر است و به نظر نمیرسد با این تغییرات اندک تفاوتی در جایگاه آن ایجاد شود.
مترجم : بهنام اصغریان
منبع : motor1.com