آتش‌بازی دوباره 800 سی‌سی‌ها

ام‌وی‌ آگوستا با سه محصول جدید بازگشت

14 مرداد 1399 15:32

موتورسیکلت‌ساز نامدار ایتالیایی اگرچه دیرهنگام ولی سرانجام محصولات جدیدی برای سال 2020 معرفی کرد. سوپرموتورهای جدید ام‌وی آگوستا شامل مدل‌های بروتاله 800 RR SCS، درگستر 800 RR و در نهایت درگستر 800 RR SCS هستند. قیمت پایه این محصولات به ترتیب 20 هزار، 21 هزار و 800 و 23 هزار دلار اعلام شده است.

در این مدل‌ها هنوز هم می‌توان آن قوای محرکه دوست‌داشتنی 798 سی‌سی سه سیلندر خطی را مشاهده کرد.اگرچه مدل‌های Brutale و Dragster اعضای جدیدی در خانواده آگوستا نیستند ولی آنچه مشتریان را متعجب کرده ویرایش SCS است. این پسوند اشاره به فناوری جدیدی موسوم به سیستم کلاچ هوشمند دارد. در این سیستم که فقط 36 گرم به وزن نسخه اصلی اضافه می‌کند راکب تنها در زمان روشن کردن پیشرانه نیاز به درگیر کردن کلاچ دارد. چراکه در ادامه پروسه جعبه‌دنده به صورت خودکار عملکرد خود را ادامه می‌دهد.

در این مدل‌ها هنوز هم می‌توان آن قوای محرکه دوست‌داشتنی 798 سی‌سی سه سیلندر خطی را مشاهده کرد. پاشش سوخت نیز به صورت حرفه‌ای توسط 12 سوپاپ و با فناوری DOHC (دو میل‌سوپاپ روی هر سیلندر) انجام می‌شود. گفته می‌شود قدرت خروجی 140 اسب‌بخار در دور موتور 12.300 rpm و گشتاور 88.7 نیوتن‌متر در دور موتور 10.100 rpm است.

ام‌وی‌ آگوستا درگستر

برگ برنده آگوستا که تنها روی ویرایش SCS دیده می‌شود، کیت جدید مسابقه‌ای است که قدرت را در لحظه تا 150 اسب‌بخار و در دور موتور 12.800 rpm بالا می‌برد. شرکت می‌گوید در مدل‌های 2020 از اگزوزهای بهینه‌سازی شده تیتانیومی و ریمپ پیشرانه استفاده می‌کند.

نسخه‌های جدید از نظر طراحی تغییر چندانی نکرده‌اند. اما با این حال می‌توان رنگ‌های جدیدی مانند قرمز مرواریدی، خاکستری Avio و نقره‌ای متالیک را برای مدل بروتاله انتخاب کند. هم‌چنین برای تیپ درگستر نیز خاکستری Night و مشکی کربنی در نظر گرفته شده است. رنگ‌های قبلی سفید نئون و سبز متالیک هنوز هم قابل سفارش هستند.

سیستم ترمز این موتورسیکلت‌ها از برند معتبر برمبو و به صورت چهار پیستونه با دیسک‌های 320 میلی‌متری در محور جلو و 220 میلی‌متر در محور عقب خواه بود. بد نیست بدانید سیستم ABS آگوستاهای جدید را بوش آلمان طراحی کرده است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : paultan.org

دیدگاه کاربران