جادوی یک R دیگر

هوندا سی بی آر 1000RR-R مدل 2020

15 مرداد 1399 13:06

قوانین سختگیرانه دولت ژاپن برای مقابله با گسترش ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های صنعتی این کشور را به تعطیلی کشاند. علاوه بر خودروسازان بزرگ، تولیدکنندگان نامدار حوزه موتورسیکلت نیز درگیر این قوانین شده بودند. هوندا به‌عنوان یکی از همین شرکت‌ها به تازگی و بعد از اجازه آغاز به کار، نسخه جدیدی از سی‌بی‌آر 1000 خود را معرفی کرده است.

هوندا می‌گوید خروجی مدل جدید را به 217 اسب‌بخار سانده که افزایشی 25 اسب‌بخاری را نشان می‌دهد.این موتورسیکلت ویرایش جنون‌آمیز مدل سنتی است که اکنون با نام جدید CBR1000RR-R رونمایی شده است. مدل اولیه سال 2019 و طی نمایشگاه ECIMA رونمایی شد اما به دلیل مشکلات ناشی از کرونا عرضه آن تا امروز به تعویق افتاده بود.

محصول جدید که به تازگی برای بازار هند معرفی شده قوی‌ترین محصول هوندا در این کشور خواهد بود. سی‌بی‌آر جدید در دو تیپ Firebalde استاندارد و Fireblade SP قابل سفارش‌گذاری است.

آخرین عضو خانواده پاسخی بود به انتقادات گسترده مشتریان مبنی بر عدم تغییر قدرت پیشرانه طی سال‌های اخیر. هوندا می‌گوید خروجی مدل جدید را به 217 اسب‌بخار سانده که افزایشی 25 اسب‌بخاری را نشان می‌دهد. پیشرانه چهار سیلندر خطی این موتورسیکلت می‌تواند 113 نیوتن‌متر گشتاور نیز تولید کند. اگر هنوز هم احساس می‌کنید موتورسیکلت جدید جوابگوی نیاز شما نیست باید بگوییم وزن خالص آن فقط 201 کیلوگرم شده است.

نمایشگر دیجیتالی هوندا CBR1000RR-R

در مدل 2020 شاهد استفاده گسترده هوندا از فناوری‌های الکترونیکی هستیم. مانند کیت جدید IMU که 9 حالت کنترش کشش را برنامه‌ریزی می‌کند. کنترل رفتار چرخ‌ها، 3 مد قدرتی و کنترل هوشمند ترمز ABS را نیز به لیست توانایی‌های آن اضافه کنید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این موتور تعویض نمایگر دیجیتالی آن با نمونه جدید است که فقط روی مدل 2020 دیده می‌شود.

طبیعی است که شرکت در تیپ SP قابلیت‌های بیشتری مانند سیستم تعلیق حرفه‌ای Ohlins و ترمزهای Brembo تعبیه کرده باشد.

هوندا CBR1000RR-R

در بحث طراحی نیز نسخه‌های جدید کمی تیزتر و جسورتر از ویرایش قبلی به نظر می‌رسند. این اتفاق را باید مدیون چراغ‌های LED به‌روزرسانی شده آن تلقی کرد. صدای رعب‌انگیز اگزوزهای تیتانیومی سی‌بی‌آر جدید در همکاری با شرکت Arkapovic ساخته شده‌اند.

قیمت پایه این دو مدل به ترتیب 24 و 29 هزار و 300 دلار اعلام شده است.

دیدگاه کاربران