معرفی هوندا CBR1000RR-R فایربلید تیپ SP

بهترین اتفاقی برای طرفداران هوندا در آخرین روزهای سال جاری میلادی، معرفی مدل 2022 از موتورسیکلت اسپرت CBR1000RR-R فایربلید تیپ SP است. این محصول به افتخار سی‌امین سال تولید آن معرفی شده است.

آنطور که شرکت می‌گوید در مدل 2022 تمرکز اصلی روی بهبود شتاب‌گیری و عملکرد درخشان روی جاده بوده است. علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای هوندا به خوبی می‌دانند که رنگ‌بندی محصول جدید بر اساس مدل تاریخی CBR900RR فایربلید سال 1992 است. آنچه می‌بینید اولین به‌روزرسانی بعد از رونمایی در سال 2019 بوده است. آنطور که شرکت می‌گوید در مدل 2022 تمرکز اصلی روی بهبود شتاب‌گیری و عملکرد درخشان روی جاده بوده است.

در بخش قوای محرکه پیشرانه آشنای 999 سی‌سی چهار سیلندر خطی را می‌بینیم که هوندا کلیه بخش‌های تنفس و جرقه‌زنی آن را بهینه‌سازی کرده است. اگزوزهای تیتانیومی آن با صدا خفه‌کن Akrapovic ارائه می‌شوند. بازنگری روی ساختار پیشرانه منجر به افزایش قدرت نبوده است. چراکه این بلوک هم‌چنان 214 اسب‌بخار قدرت را در 14 هزار و 500 دور در دقیقه و 112 نیوتن‌متر گشتاور را در 12 هزار و 500 دور در دقیقه تولید می‌کند.

هوندا CBR1000RR-R فایربلید تیپ SP

شرکت می‌گوید با طراحی جدید کاری کرده است که فشار روی فنرهای دریچه‌ گاز کمتر شده است. علاوه بر این روی این محصول سیستم کنترل کشش گشتاور ابداعی هوندا یا HSTC هم وجود دارد.

سه حالت سواری به‌عنوان پیش‌فرض روی CBR جدید نصب شده که بر حسب انتخاب می‌تواند قدرت، ترمز پیشرانه و گردش چرخ‌ها را کنترل کند. یک IMU شش محوره که عملکرد کنترل کشش و ABS در پیچ و همچنین دمپر الکترونیکی فرمان HESD را مدیریت می‌کند.

هوندا CBR1000RR-R فایربلید تیپ SP

در سیستم تعلیق تیپ SP کنترل الکترونیکی هوشمند Ohlins با ساختار دوشاخه 43 میلی‌متر NPX و بازوی شوک عقب TTX36 تعبیه شده است. در محور جلو دیسک ترمزهای 330 میلی‌متری برمبو مدل Sylema و در محور عقب دیسک‌های 220 میلی‌متری به چشم می‌خورند. جالب است بدانید، برای هوندا CBR1000RR-R فایربلید تیپ SP، دو تایر سفارشی بریجستون RS11 و پیرلی دیابلو سوپرکورسا SP قابل انتخاب است.

جدیدترین اخبار دنیای موتورسیکلت را باما دنبال کنید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : paultan.org