قیمت پایه 18 و 700 دلار

عرضه اولین استیشن تمام برقی اروپا توسط ام‌جی

16 مرداد 1399 13:20

یکی از معدود برندهای چینی که شهرتی جهانی دارد، ام‌جی است که ریشه‌ای انگلیسی دارد. جدیدترین پروژه ام‌جی محصولی به اسم Roewe Ei5 است که قصد دارد تبدیل به اولین خودروی تمام برقی در کلاس استیشن‌ها باشد.

قیمت پایه اعلامی برای این ام‌جی 18 هزار و 700 دلار خواهد بود. در صورت انتخاب فول‌ترین آپشن‌ها این عدد به 33 هزار دلار هم می‌رسد. علیرغم پیشرفت خیره‌کننده خودروهای برقی به طرزی عجیب گزینه‌های معدودی برای خرید یک مدل در کلاس واگن و یا استیشن‌ها وجود دارد. جالب‌تر آنکه همه این گزینه‌ها نیز فقط در بازار چین وجود دارند. عضو جدید خانواده MG با نام Ei5 به زودی برای بازار انگلستان عرضه خواهد شد. البته این خودرو در بازار اروپا با نام MG5 فروخته می‌شود.

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد شرکت قصد دارد این خودرو را در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به دست مشتریانش برساند. نکته جالب درباره این خودرو ابعاد آن است که کاملاً منطبق با فورد فوکوس واگن است.

اولین استیشن تمام برقی اروپا ام‌جی Ei5

پیش‌بینی می‌شود این خودرو بعد از عرضه در بازار بومی چین با همان مشخاص فنی راهی بازار انگلستان شود. این یعنی استفاده از یک باتری 52.5 کیلووات ساعتی که با یک بار شارژ می‌تواند 344 کیلومتر پیمایش داشته باشد. گفته می‌شد مدل قابل عرضه در بازار انگلستان 141 اسب‌بخاری و مدل عرضه‌شده در بازار چین 114 اسب‌بخاری است. سرعت نهایی نیز احتمالاً عدد 150 کیلومتر را نشان می‌دهد.

طبیعی است که قیمت فروش این خودرو در بازار انگلیس به مراتب بالاتر از مصرف‌کننده چینی باشد. قیمت پایه اعلامی برای این ام‌جی 18 هزار و 700 دلار خواهد بود. در صورت انتخاب فول‌ترین آپشن‌ها این عدد به 33 هزار دلار هم می‌رسد.

اولین استیشن تمام برقی اروپا ام‌جی Ei5

در حال حاضر نسخه هیبریدی پلاگین ام‌جی در انگلستان با نام MG eHS موجود است که در صورت استفاده مستقیم از موتوری برقی تا 76 کیلومتر پیمایش خواهد داشت.

دیدگاه کاربران