خداحافظی با V8 TDI دوست‌داشتنی

نسخه آخر فولکس‌واگن توارگ دیزلی

23 مرداد 1399 20:13

همانطور که از مدت‌ها پیش می‌دانستیم، فولکس‌واگن دیگر برنامه‌ای برای تولید مدل دیزلی شاسی‌بلند توارگ با پیشرانه هشت سیلندر Vشکل ندارد. به همین مناسبت مدل Last Edition این خودرو با بهینه‌سازی‌هایی معرفی کرده است.

فولکس‌واگن توارگ دیزلی دارای یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربودیزل با قدرت نهایی 415 اسب‌بخار و 900 نیوتن‌متر گشتاور است.گفته می‌شود فولکس قصد دارد تنها 400 دستگاه از ویرایش نهایی را به دست مشتریان خود برساند. مدل‌هایی که با قیمت پایه حدود 123 هزار دلار از هفته آینده به فروش خواهند رسید.

توارگ‌های جدید در رنگ‌بندی‌های جذابی مانند سفید Pure، قرمز Melbec، خاکستری سیلیکون، نقره‌ای Antimony، سیاه مرواریدی و سفید Oryx عرضه خواهد شد. همچنین شرکت وعده داده‌ است که تمام این مدل‌ها مجهز به پکیج اسپرت R-Line خواهد بود که شامل قفل رینگ، دیفیوزر و دستگیره‌های براق هستند.

روی ستون سوم ویرایش نهایی شماره تولیدی این خودرو نیز به منظور حفظ اصالت آن درج خواهد شد. ازجمله آپشن‌های اضافی در نظر گرفته شده برای این خودرو چراغ‌های تمام LED و رینگ‌های 21 اینچی مشکی‌ رنگ سوزوکا هستند.

فولکس‌واگن توارگ فوق دارای یک پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر توربودیزل با قدرت نهایی 415 اسب‌بخار و 900 نیوتن‌متر گشتاور آن هم فقط در دور موتور 1250 rpm است. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ای 8 سرعته اتوماتیک به صورت 4Motion به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. برای این خودرو دو توربوشارژ تعبیه شده که دومی در دور موتور 2200 rpm وارد مدار می‌شود.

نکته جالب درباره توارگ فوق مصرف میانگین سوخت آن است که فقط 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا صد V8 TDI معادل 4.9 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 250 کیلومتر برساعت است.

در حال حاضر بهترین ویرایش توارگ مدل 3 لیتری شش سیلندر Vشکل هیبریدی است که با کمک موتور برقی به قدرتی معادل 455 اسب‌بخار با 700 نیوتن‌متر گشتاور دست پیدا می‌کند.

دیدگاه کاربران