عرضه فقط در برزیل و آرژانتین

فورد تریتوری؛ ساخت چین

25 مرداد 1399 10:46

فورد به عهد سال گذشته خود پایبند ماند و نسخه جدید شاسی‌بلند تریتوری (Territory) را برای فروش در بازار آمریکای جنوبی آماده کرد. البته نکته اینجاست که خودروی فوق دو سال پیش در چین رونمایی شده بود.

برنامه جدید فورد فروش گسترده تریتوری در بزرگ‌ترین بازار کشورهای آمریکای جنوبی یعنی برزیل و آرژانتین است. در حقیقت این فورد همان مدل جیانلینگ یوشنگ 330 است که توسط چینی‌ها به صورت ریبجینگ عرضه می‌شود. برنامه جدید فورد فروش گسترده تریتوری در بزرگ‌ترین بازار کشورهای آمریکای جنوبی یعنی برزیل و آرژانتین است.

این خودرو با یک پیشرانه 1.5 لیتری اکوبوست توربوشارژ و جعبه‌دنده CVT شبیه‌سازی شده 8 سرعته و سیستم انتقال قدرت FWD به دست مشتریانش می‌رسد. محصول فوق در بازار برزیل با قدرت 148 اسب‌بخار و در بازار آرژانتین با قدرت 141 اسب‌بخار عرضه خواهد شد. البته هر دو مدل با گشتاور 225 نیوتن‌متری در دور موتور 1500 rpm تولید شده‌اند.

فورد تریتوری با طول و عرض 4580 و 1936 میلی‌متری و فاصله محوری 2716 میلی‌متری علیرغم چهره محافظه‌کارش، شاسی‌بلندی با سایز مناسب تلقی می‌شود.

کابین فورد تریتوری

به نظر می‌رسد که فوردی تریتوری در کلاس خودش از نظر فضای داخلی و حجم قسمت بار پیشرو و سرآمد باشد. آپشن‌های استاندارد در این خودرو شامل سانروف برقی، دوربین 360 درجه، گرم‌کن صندلی جلو، نورپردازی داخل کابین، شارژ بی‌سیم گوشی‌ هوشمند و رابط کاربری FordPass می‌شوند. هم‌چنین در این خودرو یک نمایشگر 10 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 10 اینچی لمسی به‌عنوان مالتی‌مدیا دیده می‌شود.

فورد تریتوری

از نظر ایمنی فورد تریتوری با 6 ایربگ، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، حرکت در سربالایی، کنترل فشار باد تایر، ترمز دیسکی برای چهار چرخ، کمربندهای پیش‌کشنده و ایزوفیکس صندلی کامل و قابل قبول نشان می‌دهد. برخی از آپشن‌های قابل سفارش نیز شامل کروز کنترل تطبیق‌پذیر، رادار تصادف جلو، ترمز خودکار، هشدار خروج از لاین، هشدار نقاط کور، پارک خودکار و چراغ‌های تمام LED می‌شوند.

این خودرو در بازار برزیل با قیمت پایه 30 هزار و 825 دلار و در بازار آرژانتین با قیمت 41 هزار و 600 دلار قابل خریداری است.

دیدگاه کاربران