اولین برقی سایک موتور با پلتفرم ام جی 6

رووی ER6 مدل 2020

3 شهریور 1399 13:00

در روزهای آغازین شهریورماه 1399، بازار چین شاهد عرضه نخستین خودرو تمامی برقی از برند رووی (Roewe) بود؛ خودرویی بنام رووی R ER6 که سایک موتور (SAIC) فروش آن را هم‌اکنون در شانگهای شروع کرده است.

این خودرو برقی با یکبار شارژ می‌تواند 620 کیلومتر را طی کنداین خودروی برقی قرار است در 3 نسخه تولید شود که محدوده قیمتی آنها حدود 162 تا 200 هزار یوآن است؛ یعنی معادل تقریبی 23 تا 29 هزار دلار. این مدل اولین محصول کاملا برقی عرضه شده از سوی برند رووی بوده که با نشان R هم مشخص شده است.

بنابر اعلام شرکت سازنده، رووی R ER6 براساس مفهوم «طراحی هوشمند» این کمپانی شکل گرفته است. جلوپنجره با منافذ بسته و کاوری که محفظه موتور را کاملا پوشانده، به خوبی نشان می‌دهد که با خودرویی برقی روبرو هستیم. ضمن اینکه نصب نشان جدید R در نمای جلو، چهره جذاب‌تری نسبت به رووی ER6 را به نمایش می‌گذارد.

طراحی نمای جانبی بگونه‌ای است که کشیدگی طول بدنه را القا می‌کند ضمن اینکه طرح 5 پره رینگ‌ها با فرم کلی خودرو، هماهنگی دارد. اکنون که صحبت از فرم بدنه شد، بد نیست مروری هم بر ابعاد رووی R ER6 داشته باشیم. طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای این سدان برقی رووی، به ترتیب برابر با 4724 و 1835 و 1493 و 2715 میلیمتر اندازه‌گیری شده است.

نمای عقب رووی R ER6 چندان از سایر سدان‌های متداول جدا نیست و جزئیاتی همچون لبه درب صندوق، فرم Y شکل گرافیک چراغ‌های LED و نوار کرومی بین چراغها، بسیار جلب توجه می‌کند.

در فضای کابین رووی R ER6 با الگویی برگرفته از خطوط ساده روبرو می‌شویم که در کنسول مرکزی و رنگ‌آمیزی دوگانه کابین، به اوج خود می‌رسد. فرمان سه شاخه با کنترلرهای روی آن، نمایشگر 14.1 اینچی خمیده و نمایشگر 12.3 اینچی در صفحه کیلومتر، از مهمترین ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

نیروی محرکه رووی R ER6 از پیشرانه برقی با کد TZ204XS1152 تامین می‌شود که توسط شرکت Huayu Automotive Electric System ساخته شده و 180 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این مجموعه توسط مجموعه باتری لیتیوم-یون پشتیبانی می‌شود.

میزان مصرف انرژی این مجموعه براساس استاندارد NEDC برابر با 12.2 کیلووات ساعت بر صدکیلومتر بوده و می‌تواند با یکبار شارژ کامل، مسافتی معادل 620 کیلومتر را طی کند.

دیدگاه کاربران