کانسپتی با الهام از بازی‌های کامپیوتری

معرفی ام‌جی Maze

2 مهر 1400 12:48

هرچند سبد محصولات کمپانی ام‌جی همچون بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دیگر تحت شعاع مدل‌های شاسی‌­بلند و کراس‌­اور قرار گرفته است، اما این برند نامدار بریتانیایی که اکنون تحت مالکیت و مدیریت چینی­‌ها قرار دارد، نوآوری و خلاقیت را فراموش نکرده است و سعی دارد هر از چندی با معرفی خودروهای کانسپت، تفاوت خود با سایرین را به رخ بکشد.

در طراحی کانسپت برقی ام‌جی Maze از بازی­‌های کامپیوتری الهام گرفته شده است.پس از رودستر برقی سایبرستر، اکنون ام‌جی اقدام به معرفی یک کانسپت برقی دیگر به نام Maze نموده که در طراحی آن از بازی­‌های کامپیوتری الهام گرفته شده است.

این کانسپت توسط SAIC Design معرفی شده که مسئولیت طراحی تمام محصولات امج‌ی را برعهده دارد. ایده اصلی پشت طرح این خودروی برقی که در زمان تعطیلات اجباری دوران کرونا شکل گرفته، بر سه اصل اهمیت بازی، کشف تازه‌­ها و ماجراجویی استوار شده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌­های ام‌جی Maze، سقف شیشه‌­ای سرتاسری آن است که بخش اعظم فضای کابین را در معرض نمایش قرار می‌دهد. درحالی‌که موتورهای برقی و باتری قابل تعویض این خودرو در شاسی جانمایی شده، GPU , CPU و فن­‌های­ خنک‌کننده همچون کامپیوترهای شخصی در معرض دید قرار گرفته است.

ام‌جی Maze کانسپتی با الهام از بازی‌های کامپیوتری

طرح کلی ام‌جی Maze از فرمی یک­‌تکه و آیرودینامیک بدون بیرون‌زدگی آنچنانی در دو انتهای بدنه شکل گرفته و با رینگ‌های بزرگ همراه شده است. بخش جلویی بدنه کاملاً از جنس پلی‌کربنات ساخته شده و به صورت canopy و همچون جت جنگنده به سوی بالا حرکت می‌­کند تا دو سرنشین این خودروی برقی به فضای کابین دسترسی پیدا کنند.

پوشش صندلی از پارچه‌­ای خاص با سطح فناوری بالا به رنگ‌های صورتی و بنفش انتخاب شده است. فرم این صندلی­‌ها کاملاً یادآور صندلی‌­هایی است که گیمرهای حرفه‌­ای در هنگام انجام بازی کامپیوتری مورد استفاده قرار می­‌دهند. درواقع ام‌جی Maze قصد دارد رانندگان را به بازی در عالم حقیقت تشویق نماید.

ام‌جی Maze کانسپتی با الهام از بازی‌های کامپیوتری

البته این مسئله تنها به فرم صندلی‌­ها مربوط نیست چراکه با اتصال تلفن همراه هوشمند راننده به خودرو، مجموعه­‌ا‌ی کامل از تصاویر 3 بعدی، نقشه­‌ها، تصاویر و تمامی اطلاعات موردنیاز برای حرکت با این خودروی برقی در سطح شهر، در مقابل دیدگان سرنشینان به معرض نمایش درمی‌­آید.

طراحان SAIC design اعتقاد دارند که با رونمایی از ایده‌­های خود در کانسپت Maze، امکان بهره­مندی از لذت رانندگی در خودروهای برقی را اثبات کرده­‌اند.

البته قرار نیست ام‌جی Maze را به زودی در خط تولید ببینیم، ولی طرح مطالعاتی این خودرو می­‌تواند برای ساخت محصولات آینده مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاه کاربران