نیم میلیون دلار برای پیرمرد انگلیسی

رولزرویس فانتوم 1961 با قلب برقی

3 شهریور 1399 14:00

اوایل سال 2020 بود که نام شرکت بریتانیایی Lunaz بیشتر در رسانه‌ها مطرح شد؛ شرکتی که خودروهای کلاسیک را به پیشرانه برقی مجهز می‌کند. اولین محصول این شرکت یک دستگاه جگوار XK120 مدل 1953 میلادی بود که به قوای محرکه الکتریکی مجهز گردید.

قیمت این رولزرویس برقی 655 هزار دلار استاما اگر آن خودرو به اندازه کافی به نظرتان جذاب نبوده، بهتر است نگاهی به محصول جدید شرکت لوناز داشته باشید؛ یعنی نسخه برقی از رولزوریس فانتوم V مدل 1961. واضح است که برای انجام این کار بسیاری از بخش‌های فنی این رولزرویس، تعویض شده چراکه هیچ پیشرانه الکتریکی جدیدی توانایی هماهنگی با فناوری قدیمی خودروهای کلاسیک را ندارد.

بدین منظور متخصصان شرکت لوناز، پکیج باتری‌های 120 کیلووات ساعتی را برای فانتوم برقی تدارک دیده‌اند که اعلام شده، توانایی کافی برای پیمایش بیش از 480 کیلومتر را با یکبار شارژ دارد.

غیر از فراهم نمودن قوای محرکه جدید، متخصصان لوناز همچنین ترمزها، سیستم تعلیق و فرمان فانتوم قدیمی را نیز مورد بازنگری قرار داده‌اند. ضمن اینکه فناوری‌های جدیدی نیز به این خودرو اضافه شده؛ همچون سامانه اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از WiFi، بلوتوث و مسیریاب ماهواره‌ای به همراه سیستم تهویه مطبوع مدرن که البته هیچگونه تاثیر نامطلوبی بر طراحی اصیل فضای داخل، وارد نکرده‌اند.

اما مهمترین عاملی که می‌تواند اکثر افراد را از خرید این خودرو محروم سازد قیمت آن خواهد بود چراکه لوناز برای ساخت تنها 30 دستگاه از این خودرو آن هم با قیمت 655 هزار دلار برنامه ریزی کرده است.

البته این شرکت برنامه‌هایی برای ساخت رولزرویس سیلور کلاود (Silver Cloud) با پیشرانه برقی نیز دارد که به باتری 80 کیلووات ساعتی مجهز شده ولی شعاع حرکتی مشابه با فانتوم برقی ارائه می‌دهد. قیمت رولزرویس سیلور کلاو برقی نیز 460 هزار دلار تعیین شده است.

دیدگاه کاربران