فقط 2000 دستگاه

فیات ابارث 595 مانستر انرژی

10 شهریور 1399 16:00

نسل جدید فیات 500 مدتی است که معرفی شده ولی گویا کمپانی آبارث همچنان علاقه خود به نسل قبلی را از دست نداده چراکه دو نسخه خاص از این خودرو را معرفی کرده که از هرکدام دو هزار دستگاه تولید خواهد شد.

هر دو نسخه جدید ابارث 595 از موتور توربوشارژ 163 اسبی بهره می‌برنداین دو نسخه سفارشی از آبارث 595 که Monster Energy Yamaha و 595 Scorpioneoro نامیده شده‌اند، از نظر فنی مشابه ولی از نظر ظاهری متفاوت هستند. هردوی این خودروهای کوچک از پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر به نام T-Jet نیرو می‌گیرند که 163 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

جعبه دنده پنج سرعته دستی استاندارد بوده ولی گیربکس سکوئنشال با پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان، به صورت سفارشی قابل نصب است. زمان لازم برای دستیابی این خودروهای کوچک به سرعت صد کیلومتر برساعت با جعبه دنده 5 سرعته دستی برابر با 7.3 ثانیه خواهد بود.

فیات ابارث 595 مانستر انرژی

مدل 595 Monster Energy Yamaha برای گرامیداشت شروع همکاری با «مانستر انرژی» از سال 2015 ساخته شده است. به همین دلیل بوده که فضای کابین با نوارهای آبی و مشکی تزئین شده تا موتورسیکلت قدرتمند یاماها یعنی YZR-M1 که با تیم Monster Energy Yamaha در مسابقات موتو جی‌پی حضور داشت، در ذهن بیننده تداعی شود.

نشان Monster claw که روی کاپوت حک شده نیز نشان دهنده همکاری میان فیات و این شرکت سازنده نوشابه‌های انرژی‌زا است. دستگیره درها، روکش آینه‌های جانبی، زیرسپری‌های جلو و دیفیوزر عقب در این مدل، همگی به رنگ خاکستری رنگ‌آمیزی شده هرچند می‌توان آنها را با رنگ مشکی نیز سفارش داد.

صندلی‌های اسپرت با نشان Monster Energy Yamaha MotoGP روی پشت‌سری‌ها، فرمان دی‌کات با دوخت دورفرمان، پلاک نشان دهنده شماره تولید خودرو جزو سایر موارد خاص کابین این مدل بوده.

ضمن اینکه نمایشگر 7 اینچی سامانه اطلاعات سرگرمی Uconnect با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز وجود داشته و سیستم مسافت سنج آبارث نیز نصب شده است.

سیستم اگزوز Record Monza با دریچه فعال، سیستم تعلیق عقب Koni با فناوری تنظیم کمک‌ها و ترمزهای تقویت شده جزو سایر ویژگی‌های فنی این خودرو بشمار می‌آید.

فیات ابارث 595 اسکورپیونرو

اما آبارث 595 Scorpioneoro برای یادآوری A112 Abarth مدل 1979 شکل گرفته که با القاب Gold Ring و Targa Oro شناخته می‌شد. همچون مدل مذکور، بدنه آبارث 595 Scorpioneoro با رنگ مشکی و نوارهای طلایی تزئین شده و رینگ‌های خودرو نیز به رنگ طلایی درآمده است.

نشان طلایی رنگ عقرب (Scorpion) بر روی کاپوت، طرح شطرنجی روی سقف با رنگ آمیزی مات به همراه رنگ آمیزی خاکستری دستگیره درها، پوشش آینه‌های جانبی، زیرسپری جلو و دیفیوزر عقب جزو سایر ویژگی‌های ظاهری این مدل بشمار می‌آید.

لازم بذکر است مشتریان می‌توانند این مدل را با رنگ آبی Podium، سفید Racing یا خاکستری Record نیز سفارش دهند.

روکش چرم مشکی صندلی‌ها که با نشان‌های پرچم ایتالیا، آبارث و Scorpionero تزئین شده، قطعات مشکی مات روی داشبورد، نشان طلایی روی بخش مرکزی و کفپوش های سفارشی نیز در کابین این مدل ویژه دیده میشود.

نمایشگر 7 اینچی HD با سامانه اطلاعات سرگرمی Uconnect، سیستم صوتی BeatsAudio به قدرت 480 وات و هشت بلندگو و البته ساعت مچی سه موتورهBreil با نشان عقرب طلایی بر روی آن، جزو سایر ویژگی‌های این فیات سفارشی محسوب می‌شود.

دیدگاه کاربران