نسخه‌ای خاص از فیات 500 مخصوص مجموعه­‌داران

آبارث 695 Esseesse رونمایی شد

13 تیر 1400 10:33

شرکت آبارث برای یادآوری روزهای طلایی خود در دهه 60 میلادی که ساخت کیت‌های بدنه، شهرت و ثروت فراوانی را برای موسسش یعنی کارلو آبارث به ارمغان آورد، نسخه ویژه‌­ای از فیات 500 را با نام 695 Esseesse معرفی کرده است.

آبارٍ قرار است تنها 1390 دستگاه از این فیات 500 سفارشی تحت سری Collectors’ Edition تولید کند، خودرویی که مجموعه­‌داران را هدف گرفته است.قرار است تنها 1390 دستگاه از این خودروی سفارشی تحت سری Collectors’ Edition که مجموعه­‌داران را هدف گرفته، عرضه شود. نیمی از تیراژ این مدل یعنی 695 دستگاه با پوشش مشکی اسکورپیون و نیمه دیگر با رنگ خاکستری Campovolo تزئین خواهند شد.

براساس اعلام آبارث، 695 Esseesse سریع‌ترین شتاب­گیری و بهترین فرمان‌پذیری را در میان سایر محصولات این شرکت دارد، که یکی از علل آن را می­‌توان به وزن بدنه مربوط دانست. غیر از سازه سبک خودرو، کاپوت و باله عقب هم از آلومینیوم ساخته شده است. بد نیست بدانید باله عقب این مدل که از سوی سازنده با نام Spoiler ad Assetto Variabile معرفی شده، نیروی رو به پایین بر عقب بدنه را تا 42 کیلوگرم افزایش می‌­دهد.

آبارث 695 Esseesse

جزئیات سفید در نقاط مختلف بدنه همچون پوشش آینه­‌های جانبی، استیکرها و رینگ‌های 17 اینچی، هماهنگی زیبایی با رنگ تیره بدنه و کالیپر ترمزهای قرمز رنگ پدید آورده است. خروجی­‌های تیتانیومی سیستم اگزوز ساخت برند آکراپوویچ را هم نباید از قلم انداخت.

نشان One of 695 روی پشتی صندلی، دوخت همرنگ بدنه، روکش آلکانترا روی داشبورد و جزئیات فیبرکربن روی اهرم تعویض دنده، پدال­‌ها و فرمان، مواردی بوده که برای متمایز ساختن کابین این مدل پیش‌­بینی شده است.

این خودروی کوچک ایتالیایی به سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect مختص خودروهای فیات-کرایسلر مجهز شده است، که امکاناتی همچون مسیریاب ماهواره‌­ای، رادیو دیجیتال DAB و ارتباط اپل کارپلی و اندروید اتو را از طریق نمایشگر 7 اینچی لمسی در اختیار کاربر قرار می‌­دهد.

کابین آبارث 695 Esseesse

آبارث 695 Esseesse به پیشرانه 1.4 لیتری T-jet مجهز است، که 177 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده دستی یا سکوئنشال اتوماتیک با پدال‌های پشت فرمان به چرخ‌ها منتقل می­‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو 6.7 ثانیه است و می‌تواند مسافت 400 متر را ظرف 15.1 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت نیز 225 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

دیدگاه کاربران