نمایش کابین مرسدس‌بنز SL مدل 2022

در طی 10 الی 15 سال اخیر، محبوبیت خودروهای کروک به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است‌‌. به همین خاطر، حتی برندهای لوکس‌ساز نیز تولید خودروهای کابریولت را کاهش داده‌اند. مانند مرسدس‌بنز که تولید SLC را متوقف کرد. اما مدل‌های محبوبی همچون مزدا MX-5 Miata و فولکس‌واگن T-Roc، همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند.

گذشته از طرح متقارن داشبورد، نسل جدید SL برای نخستین بار در طی چندین سال گذشته، بار دیگر در قالب یک خودروی 2+2 نفره طراحی شده است.مرسدس‌بنز برای سر و سامان دادن به سبد خودروهای روبازش تولید AMG GT را متوقف خواهد کرد و نسل بعدی SL را برای پر کردن جای آن و همچنین زنده نگه داشتن Sport Leicht formula روانه بازار خواهد کرد. یک SL کاملاً بازسازی شده که در اواخر سال جاری، تولید می‌شود.

طراحی زیبا برای کابین نسل جدید مرسدس‌بنز SL

پیش از آن‌که موفق به ملاقات با نسل جدید AMG SL63 شویم، تعدادی تصویر رسمی از فضای کابین این خودروی روباز منتشر شده است، تا علاقمندان با ایده‌های طراحان مرسدس برای این مدل آشنا شوند.

کابین مرسدس‌بنز SL مدل 2022

با توجه به طراحی بی‌­تناسب داشبورد نسل قبلی SL، یکی از نگرانی­‌های طرفداران این مدل چگونگی طراحی این بخش در نسل جدید بود، که با انتشار این تصاویر به نظر می­‌رسد برطرف شده باشد.

گذشته از طرح متقارن داشبورد، نسل جدید SL برای نخستین بار  در طی چندین سال گذشته، بار دیگر در قالب یک خودروی 2+2 نفره طراحی شده است. آخرین نسلی از SL که برای چهار سرنشین ظرفیت داشت، نسل R129 بود که در سال 1989 معرفی شده و تا سال 2001 به حیات خود ادامه داد. فضای صندلی­‌های عقب تاحد زیادی کاربردی بوده هرچند که نمی­‌توان آن‌ها را برای سرنشینان بزرگسال در طول سفرهای طولانی مناسب دانست.

کابین مرسدس‌بنز SL مدل 2022

نکته قابل توجه دیگری که در کابین نسل جدید مرسدس‌بنز SL قابل مشاهده است و البته در تصاویر نیز تاکید زیادی بر روی آن شده، نمایشگر سیستم اطلاعات سرگرمی است که با وجود شباهت به نمونه موجود در نسل جدید S کلاس، طرح زیباتری دارد و به قابلیت تغییر زاویه نیز مجهز شده تا تصویر آن در صورت تابش آفتاب نیز همچنان واضح باشد. این سامانه به جدیدترین نسل رابط کاربری اختصاصی مرسدس‌بنز یعنی MBUX مجهز خواهد شد.

نمایشگر 12.3 اینچی نمایشگر پشت آمپر هم در زیر پوشش سایه‌­بان مانند با طرحی زیبا و البته شیشه کاملاً صاف و باکیفیت قرار گرفته است.

در میان انبوهی از روکش‌های چرمی، قطعه فلزی کنسول میانی هم جلب توجه می‌­کند.

نسل جدید مرسدس‌بنز SL با ساختاری جدید

به تازگی مرسدس، چارچوب بدنه سبک وزن  این رودستر را به نمایش گذاشته است. نتیجه نهایی، ترکیبی از کامپوزیت‌های آلومینیوم، استیل، منیزیم و فیبرکربن است تا با وجود حداکثر سختی و استحکام، وزن را کنترل کند.

سختی پیچشی ساختار بدنه SL در مقایسه با مدل قبلی 18 درصد افزایش یافته است استحکام عرضی نیز نسبت به مدل AMG GT رودستر، 50 درصد افزایش یافته و استحکام طولی نیز 40 درصد رشد کرده است.

این افزایش‌ها و پیشرفت‌ها به فرمان‌پذیری کمک می‌کنند و وزن را نیز کاهش می‌دهند. وزن ساختار جدید حدود 270 کیلوگرم است که درها، کاپوت، در صندوق عقب و قطعات مونتاژی را شامل نمی‌شود. مرسدس AMG می‌گوید که یکی از اولویت‌های اصلی در مرحله توسعه، کاهش هر چه بیش‌تر مرکز ثقل خودرو بوده است.

توسعه و ساخت این ساختار جدیدی کار زیادی به نظر می‌رسد؛ اما با این وجود پیش‌تولید آن فقط سه ماه به طول انجامید و تیم مهندسی از لحظه تائید خودرو برای تولید تا اتمام آن، به کم‌تر از سه سال زمان نیاز داشتند‌‌.

تست‌های زمستانی مرسدس‌بنز SL

عکس‌های ارائه شده، SL را در آب‌و‌هوای برفی نشان می‌دهند که با حضور مهندسین و رانندگان، آخرین مرحله‌ تست آب‌و‌هوای سرد و برفی را می‌گذراند. تست‌ها در کشور سردسیر سوئد انجام می‌شوند و شاید بسیاری از مالکان آینده SL هیچ‌گاه با خودروی خود به چنین منطقه‌ای سفر نکنند، اما مرسدس‌بنز می‌خواهد از توانایی تحمل رودستر خود در انواع شرایط سخت آب‌و‌هوایی، مطمئن شود.

مرسدس‌بنز برای این مرحله‌ آخر تست زمستانی، فشارها و درجه‌بندی‌های نهایی را روی سیستم 4Matic (چهارچرخ محرک)، که برای اولین بار در تاریخ مرسدس برای SL ارائه می‌شود، اعمال می‌کند. مهندسان نیز از میزان تحمل سقف پارچه‌ای جدید، در شرایط سخت نزدیک قطب‌شمال، اطمینان حاصل می‌کنند.

پس از پایان تست‌های زمستانی، سرانجام SL به پیست افسانه‌ای نوربورگ‌رینگ می‌آید؛ جایی که عملکرد نهایی آن در فرمان‌پذیری آشکار می‌شود. در حلقه‌ شمالی مسیر، مهندسان مطمئن می‌شوند که SL جدید، بیش از هر زمان دیگری به ریشه‌ اسپرت خود بازگشته است.

پیشرانه‌های مرسدس‌بنز SL

مرسدس‌بنز خاطرنشان کرده که تمام نسخه‌های SL جدید تحت برند Mercedes-AMG عرضه خواهند شد. طبق اطلاعات اولیه، مدل پایه از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با خروجی 400 اسب‌بخار، بهره می‌گیرد. پس از آن، SL63 با یک پیشرانه V8 و 4 لیتری توئین‌توربو قرار می‌گیرد.  علاوه‌براین انتظار می‌رود نسل جدید مرسدس‌بنز SL در قوی‌ترین نسخه به کمک پیشرانه پلاگین‌هیبرید، تا 800 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com