برای اولین‌بار با سیستم غیرفعال‌سازی سیلندر

آئودی Q2 مدل 2021

13 شهریور 1399 10:00

آئودی نسخه بروزرسانی شده از کراس‌اور Q2 را به همراه پیشرانه‌ای جدید برای مشتریان اروپایی عرضه کرده و قصد دارد با قیمت پایه‌ای در حدود 25 هزار یورو، از ماه سپتامبر 2020 فروش این خودرو را در آلمان آغاز نماید.

در زمانیکه به قدرت موتور نیازی نباشد، دو سیلندر Q2 غیرفعال می‌شوند.آئودی Q2 در آلمان با پیشرانه 1.5 لیتری  TFSIعرضه خواهد شد که 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و برای صرفه جویی در مصرف سوخت، امکان از مدار خارج کردن دو سیلندر را نیز دارد.

امکان انتخاب جعبه دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتومات برای این مدل فراهم شده ضمن اینکه آئودی این مدل را با دو پیشرانه بنزین سوز و دو موتور دیزل دیگر نیز عرضه می‌کند.

جلوپنجره با طرحی زاویه‌دارتر از گذشته، ورودی‌های هوا با ابعاد بزرگتر در گوشه‌های سپر جلو و چراغ‌های جلو با فناوری LED به صورت استاندارد جزو مهم‌ترین تغییرات در چهره این کراس‌اور محسوب می‌شود ضمن اینکه آرایش ماتریسی چراغ‌های LED را نیز می‌توان سفارش داد.

آئودی Q2 را می‌توان در پنج رنگ خاکستری Arrow، خاکستری منهتن، آبی ناوارا، آبی توربو و سبز روشن سفارش کرد که این مورد اخیر، انتخابی جدید بشمار می‌آید. سپر بازطراحی شده عقب، خروجی‌های غیرواقعی اگزوز در دو سوی سپر و دیفیوزر که در بخش پایینی سپر نصب شده، در مجموع، نمایی اسپرت و خشن به عقب آئودی Q2 هدیه داده‌اند.

در فضای کابین هم موارد جزئی همچون اهرم تعویض دنده و خروجی‌های سیستم تهویه تغییر کرده ضمن اینکه دیگر روکش آلکانترا برای این مدل قابل سفارش نبوده و از پوشش میکروفایبر دینامیکا برای بخش‌های موردنظر استفاده شده است.

تریم‌های پایه از آئودی Q2 به نمایشگر پشت آمپر آنالوگ مجهز شده‌اند درحالیکه در تریم‌های کامل‌تر، شاهد نصب نمونه دیجیتال خواهیم بود. نمایشگر 8.3 اینچی اطلاعات سرگرمی نیز روی بخش بالایی داشبورد نصب شده است.

سیستم کروزکنترل هوشمند با جعبه دنده اتومات و مسیریاب MMI هماهنگ می‌شود ضمن اینکه این سامانه می‌تواند کنترل پدال گاز، ترمز و فرمان را در مسیرهای تک خطی به عهده بگیرد. در این شرایط راننده تنها باید دستان خود را روی فرمان خودرو قرار دهد.

همچون نسل فعلی آئودی Q2، مدل بروزرسانی شده از این خودرو نیز قرار نیست در بازار ایالات متحده عرضه شود.

نویسنده : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران